نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 08:27

پیشی گرفتن ازدواج بر طلاق در سربیشه

رئیس اداره ثبت احوال سربیشه گفت: طی 8 ماهه ابتدای امسال در این شهرستان 180 واقعه ازدواج ثبت شد این درحالیست که طی این مدت 26 واقعه طلاق به ثبت رسید.

حمیدرضا زجاجی، رئیس اداره ثبت احوال سربیشه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: در ۸ ماهه امسال ۴۵۷ واقعه ولادت در سربیشه ثبت شد که از این تعداد ۲۴۵ واقعه پسر و ۲۱۲ واقعه دختر بود.

همچنین نسبت جنسی ثبت ولادت در این شهرستان ۱۱.۶ واقعه ولادت پسر نسبت به ۱۰ واقعه ولادت دختر است.

وی با اشاره به آمار وفات سربیشه گفت: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ در این شهرستان  ۱۲۶ واقعه وفات به ثبت رسید که از این تعداد ۷۲ واقعه مرد و ۵۴ واقعه زن بود.

به گفته وی نسبت جنسی ثبت فوت  نیز ۱۳.۳ فوت مرد نسبت به ۱۰ فوت زن است.

رئیس اداره ثبت احوال سربیشه با بیان این که طی ۸ ماه ابتدای امسال در این شهرستان ۱۷۰ واقعه ازدواج ثبت شد افزود:  از این تعداد ۷۸ واقعه ازدواج شهری و ۹۲ واقعه ازدواج روستایی بود.

زجاجی ادامه داد: در این مدت ۲۶ واقعه طلاق هم در سربیشه ثبت شد که ازاین تعداد ۱۸ واقعه مربوط به حوزه  شهری و ۸ واقعه مربوط به حوزه روستایی این شهرستان است.

وی در ادامه به برپایی بیش از ۱۵ میز خدمت در مصلی های نماز جمعه شهر سربیشه ، مود ، درح و همچنین برخی از روستاها اشاره کرد و گفت: ایجاد درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک ( سامانه سهیم)، الکترونیک کردن گواهی ولادت و وفات در آینده ای نزدیک و ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده ( سببی و نسبی) از جمله اقداماتی ست که در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول با اشاره به فراوانی نامهای انتخابی (۵ نام اول) در این شهرستان نیز ۸ ماهه ۱۴۰۲  اضافه کرد: فاطمه، فاطمه زهرا، اسرا، زینب و حسنا و ابوالفضل، امیر حسین، حسین، علی اصغر و امیررضا بیشترین فراوانی را در بین اسامی دختران و پسران در این شهرستان در این مدت داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635592

مهمترین اخبار ایران و جهان: