نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 11:45

ترکمنستان همکاری با مؤسسات مالی اروپا را گسترش می‌دهد

وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به توجه کشورش به افزایش تعامل با مؤسسات مالی اروپایی گفت: قصد داریم همکاری با بانک سرمایه‌گذاری اروپا را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» معاون نخست وزیر، وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست دولت از قصد کشورش برای گسترش مشارکت با موسسات مالی اروپا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در اکتبر سال گذشته نشستی در قالب «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» در لوکزامبورگ در سطح روسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای شرکت کننده برگزار و در جلساتی که در چارچوب آن برپا شد، پیشنهاد بررسی توسعه مشارکت ترکمنستان و بانک سرمایه‌گذاری اروپا ارائه گردید.

به گفته وزیر امور خارجه ترکمنستان، این موضوع در سفر اخیر «مارگاریتیس شیناس» نایب رئیس کمیسیون اروپا به عشق آباد نیز بررسی شد.

در این راستا، مرداف برگزاری مذاکرات بر سر پیش‌نویس توافقنامه دوجانبه بین ترکمنستان و بانک سرمایه‌گذاری اروپا را مطرح کرد و گفت: این امر به گسترش دامنه تعامل سازنده با اتحادیه اروپا، تشدید روابط تجاری و اقتصادی کمک و ابزاری اضافی برای جذب سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در پروژه‌های مهم اقتصادی مورد اجرا در ترکمنستان خواهد بود.

«سردار بردی‌محمداف» پس از استماع این گزارش خاطرنشان کرد که «عشق آباد» با بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی در زمینه اعطای وام و سرمایه‌گذاری همکاری نزدیک دارد.

وی وزیر امور خارجه کشورش را به انجام کارهای لازم برای ایجاد تعامل موثر با بانک سرمایه‌گذاری اروپا و جذب سرمایه‌گذاری‌های آن در پروژه‌های مورد اجرا در این کشور، موظف کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662492

مهمترین اخبار ایران و جهان: