نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 14:49

توسعه شبکه فیبر نوری در دولت سیزدهم شتاب گرفت

سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارتخانه ارتباطات گفت: توسعه شبکه فیبر نوری در دولت سیزدهم شتاب بسیار بالایی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سید محمد رضوی‌زاده نماینده وزیر ارتباطات صبح امروز در حاشیه اجرای طرح فیبر نوری شهر زرند اظهار کرد: اجرای طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها مهمترین پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است که با جدیت در همه استان‌ها و شهرهای کشور در حال اجراست.

 سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: در استان کرمان هم این طرح چند ماه قبل شروع شده که خوشبختانه بعد از تکمیل این طرح در شهر کرمان، شهر زرند دومین شهری‌ست در استان کرمان است که شاهد اجرای این طرح ارزشمند هستیم.

 رضوی‌زاده با بیان اینکه امیدواریم در استان کرمان هم مشابه دیگر نقاط کشور بتوانیم سرویس فیبر نوری که پروژه به‌روز و یکی از الزامات زندگی امروزه هست در کنار دیگر خدمات ازجمله آب، برق،. گاز و... را داشته باشیم، اضافه کرد: در استان کرمان در ۱۴ شهر برنامه اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که شهر زرند دومین شهر بعد از کرمان است.

 وی پیشرفت اجرای این طرح را قابل تقدیر دانست و افزود: این نمونه بارز وحدت و همدلی مجموعه حاکمیتی زرند بویژه فرماندار و شهردار و اعضا شورای شهر است که امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم در آینده نزدیک سرویس اینترنت با سرعت بسیار بالا را در اختیار مردم منطقه قرار دهیم.

 نماینده وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این طرح در دولت سیزدهم شتاب بسیار بالایی به خود گرفته است.

 سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند هم با قدردانی از همه مدیران مرتبط با اجرای طرح از جمله شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در میان شهرهای استان شهر زرند تنها شهر پیشرو در استان است و هم اینک روند اجرای این طرح با همکاری شهرداری، دهیاری و شرکت بخش خصوصی به‌خوبی و با شتاب قابل توجه پیش می‌رود و برابر پیش‌بینی‌ها این طرح در شهر زرند و روستاهای حاشیه تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله اول این طرح به طول ۶۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی اعتبارات دولت اجرا شده است و قرارداد اجرای این طرح در شهر سیریز هم بسته شده است و شهرهای یزدان‌آباد، خانوک و ریحانشهر در برنامه این طرح قرار دارند

  ساجدی مدیرکل مخابرات استان کرمان هم اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی فرمانداری و شهرداری سرعت پیشرفت قابل توجهی در شهر زرند را شاهدیم و امروز تیم ششم هم به اجرای این طرح افزوده شده است و تا ۶ ماه آینده تمام شهرهای استان تحت پوشش اجرای فیبر نوری قرار می‌گیرند و بعداز زرند، عملیات اجرای این طرح در شهر بم اجرا می‌شود.

 وی گفت با اجرای این طرح در استان کرمان تا حداقل ۵۰ سال آینده ارتباطات استان بیمه می‌شود.

 پایان پیام/۸۰۰۳۷/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633348

مهمترین اخبار ایران و جهان: