نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 23:19

باند قاچاق چوب‌آلات جنگلی در آمل به دام قانون افتاد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی این شهرستان در عملیات مشترک باند حرفه ای قاچاق چوب جنگلی به همراه چند تبعه غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و متلاشی شدن باند قاچاق انواع چوب جنگلی در این شهرستان، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان آمل با همکاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی در مانور مشترک از کارگاه‌های چوب بری و مراکز دپوی چوب سرزده بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در بازدید مشترک و مانور سخت بیش از ۶ متر مکعب چوب آلات جنگلی قاچاق از گونه‌های افرا، ممرز و توسکا از کارگاه‌های چوب بری کشف و توقیف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل افزود: در این عملیات عوامل قطع و تبدیل درختان شناسایی شده همچنین چند تبعه غیرمجاز که در کارگاه‌های چوب بری مشغول به کار بودند و در عرصه‌های جنگلی هم اقدام به قطع درختان کردند به دام قانون افتادند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه متخلفان پس از تنظیم پرونده راهی مراجع قضائی شدند، بیان کرد: دیگر افراد مرتبط این باند قاچاق چوب آلات جنگلی نیز شناسایی شده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

کشف چوب‌آلات قاچاق جنگلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اعلام توقیف نیسان حامل خاک برگ قاچاق در این شهرستان، یادآور شد: مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در جریان کنترل حوزه استحفاظی موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل خاک برگ قاچاق شدند.

وی خاطرنشان کرد: این خودرو به همراه محموله مکشوفه توقیف شده و برای تشکیل پرونده و معرفی متخلف به مرجع قانونی، به پارکینگ اداره منابع طبیعی شهرستان آمل منتقل شد.

اسماعیل‌زاده با اعلام اینکه برداشت خاک برگ موجب کاهش مواد آلی موجود در خاک و مانع رشد درختان شده و به مرور به احیای جنگل‌ها لطمه می‌زند، بیان کرد: مأموران این یگان در عملیات دیگر یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق از جنس ممرز را توقیف و کشف کردند.

وی بیان کرد: در این اقدام مهم مأموران یگان حفاظت به همراه عوامل مجری طرح حفاظت شرکت چوب و کاغذ موفق به شناسایی یک دستگاه شدند و این خودرو با محموله قاچاق مکشوفه پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مرجع قانونی توقیف شده و به پارکینگ اداره منابع طبیعی شهرستان آمل منتقل شد.

کشف چوب‌آلات قاچاق جنگلی

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اشاره به شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی خاور حامل چوب جنگلی قاچاق در منطقه بایجان بخش لاریجان طی روزهای گذشته در این شهرستان، گفت: مأموران پاسگاه ایست بازرسی محمولات جنگلی و مرتعی بائیجان در جریان رصد و کنترل محور مواصلاتی هراز این محموله قاچاق را کشف و توقیف کردند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633848

مهمترین اخبار ایران و جهان: