نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 22:02

نماینده ولی فقیه در مازندران: مشوق‌های فرزندآوری جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مساله کاهش جمعیت مشکلی بسیار جدی است، گفت: بانوان باید مشوق‌های فرزندآوری را پیاده کنند و مسوولان هم تشویق‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در نشست سرپرست دفتر امور بانوان استانداری مازندران و جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی با هشدار اینکه دشمن در حال تخریب جایگاه خانواده، مقام زن و مادر است، اظهار کرد: در این زمینه دشمن با ابزارهای مدرن تبلیغاتی و پول‌های کلان و ابزارهای علمی روان‌شناختی و جامعه شناسی و هنری وارد شده تا بانوان و زنان را در مرحله اول فاسد کند و چادرها را بردارند، محجبه‌ها را منزوی و بی‌ارزش کنند، توهین‌ها و ضرب و شتم‌ها در فضای مجازی داشته باشند.

وی افزود: همچنین هنجارشکنی‌ها به‌وسیله عده‌ای مزدور خودشان که کشف حجاب کرده و سگ‌گردانی کنند یا لباس‌های جلف بپوشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تکلیف خواهران بیشتر و سنگین‌تر شده است، اضافه کرد: جهاد تبیین بر همه لازم است و همه باید نقشه‌های دشمن را بدانند.

محمدی لائینی یادآور شد: باید بدانیم جنگ بی‌ سر و صدا در حوزه ارزش‌های انقلاب، حجاب، عفاف، نماز و موارد دیگر به راه افتاده و شرایط حساس است.

وی با تاکید بر اینکه باید به جای انکار و ندیدن ببینیم و آماده دفاع و مقابله شویم، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید بدانیم چه کاری کنیم که دین‌مان را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: باید در مقابل طعنه و تمسخرها و ملامت‌ها مقاومت کنیم و این روحیه را تزریق و تقویت کنیم.

محمدی لائینی بیان کرد: همچنین مدیریت دستگاه‌ها باید به سمت رشد افراد دین‌دار و باحجاب باشد.

وی با اشاره به اینکه مساله جمعیت هم مشکلی بسیار جدی است، هشدار داد: امروز ما در شرایط جمعیتی فوق‌العاده خطرناک قرار داریم و پنج سال دیگر هم بیشتر فرصت نداریم که در سیاه چاله جمعیتی نیفتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه بانوان باید مشوق‌های فرزندآوری را پیاده کنند، افزود: مسوولان هم تشویق‌ها را جدی بگیرند.

محمدی لائینی بیان کرد: امروز صدها هزار نفر بانوان تحصیل‌کرده حوزوی و دانشگاهی داریم که به‌خوبی می‌توانند به مسوولیت‌های اجتماعی بپردازند؛ درحالی‌که دشمنان نمی‌توانند ببینند که قشر بانوان این‌گونه حافظان دین، انقلاب و اجتماع باشند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نقش والایی چه در پشت جبهه‌ها و چه در میادین داشتیم، افزود: امروز هم در مقابل انواع فتنه‌ها؛ همچون فتنه ۸۸، ۷۸، ۹۶، ۹۸ و به‌ویژه اغتشاشات، بانوان نقش داشتند و بانوان محجبه مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ۲۲هزار شهید در حوادث غزه اشاره و اظهار کرد: در طول ۸سال ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید و غزه در سه ماه ۲۲هزار شهید داده که نشان از اوج فاجعه است و حمایت خود را از غزه‌ای‌های مظلوم اعلام می‌کنیم که مصداقی از همدلی است.

محمدی لائینی گفت: در این روزها در فضای مجازی عده‌ای کوته‌فکر، کوته‌بین و مزدور به سردار سلیمانی‌ها توهین، غزه‌ای‌ها را محکوم و صهیونیست‌ها را می‌ستایند که جای تاسف دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633792

مهمترین اخبار ایران و جهان: