نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 13:10

همدلی و هم‌افزایی رمز مشارکت پرشور مردم در انتخابات سیستان و بلوچستان است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به چهار رکن مورد تاکید امام خامنه‌ای در بحث برگزاری انتخابات، اطمینان می‌دهیم با همدلی و هم‌افزایی موجود میان اقوام و مذاهب استان، انتخاباتی با مشارکت بالا مانند ادوار گذشته خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی در همایش انتخابات مظهر اقتدار و وحدت ملی در تالار فرودسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از حضور علما، ریش سفیدان، بزرگان، معتمدان، دانشجویان و غیره در این همایش، اظهار داشت: تیم اجرایی سیستان و بلوچستان به شدت دغدغه جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را دارد که استان به سرعت صنعتی شود و به جایگاهی برسد که در شان مردم شریف، صبور و مرزداران سیستان و بلوچستان باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، بیان کرد: امام خامنه‌ای نیز بر جبران عقب‌ماندگی‌ها و چرایی عدم اجرا شدن مصوبات سفر دهه 80 ایشان توسط دولت ها تاکید کرد‌.

وی با بیان اینکه به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه شدنی است، ادامه داد: در حوزه های مختلف شاخص های امید، رضایت و اعتماد عمومی رو به رشد است، از تمامی عزیزانی که کمک کردند تا این شاخص ها ارتقا کند، تشکر می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به ضرورت روایتگری درست از چهره واقعی استان، تصریح کرد: در گذشته عقب ماندگی‌هایی در حوزه رسانه و پیوست‌های اجتماعی داشته، اما امروز تمامی دستگاه‌های اجرایی و شوراها در زمینه ارائه تصویر واقعی استان نقش بسزایی داشته‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: دشمن در خصوص مناطقی که تنوع قومی و مذهبی دارد هدف‌گذاری کرده و در این راستا یک تهاجم همه جانبه نسبت به سیستان و بلوچستان روا داشته است.

وی تاکید کرد: ظرفیت بی‌نظیر اجتماعی سیستان و بلوچستان همیشه قدرت ترمیم و بازسازی بسیار بالایی داشته، به گونه‌ای که توانسته نظام مسائل خود را احصا کند و نظام حل مسائل خود را بیابد.

شریفی گفت: در شمال سیستان و بلوچستان سنت «حشر و مدد» را داریم که شعار کنونی دولت که همان مردمی‌سازی امور است.

وی اضافه کرد: در جنوب استان نیز سنت «میار» را داریم، این موارد تبلور عینی مردمی بودن است که لایه های اجتماعی چابک، پویا و فهیم، دارای بصیرت لازم هستند و هیات مشورتی ما را شکل می‌دهند.

حضور و مشارکت مردم در عرصه انتخابات بسیار مهم است

محمد کرمی نیز در این در همایش، اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت با همان روحیه انقلابی برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی در میدان ایستاده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرده که در جنگ با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است و با تمام توان با انقلاب اسلامی مقابله می کند، اما غافل از اینکه ملت ما هوشیار و بیدار است و رهبر بصیر ما نقشه های دشمن را به طور دقیق رصد و برملا می کند.

وی بیان کرد: دشمن سعی دارد با القای یاس و ناامیدی مردم را از میدان خارج کند، اما مردم مقاوم ما و جوانان عزیز با تمام وجود ایستاده اند، کسی که به خدا وصل باشد از هیچ قدرتی هراس ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی تلاش می کند که با ناکارآمد جلوه دادن دولت و با القای ناامیدی به کشور آسیب بزند، اما ملت همیشه بیدار و آگاه در میدان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن رو به افول است، تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه کشور های عربی را شکست داد، اما امروز در برابر جبهه مقاومت عاجز مانده است.

کرمی خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه زیرساخت‌ها استان از جمله طرح های آبرسانی، برق رسانی، راه سازی، معادن و غیره هستیم و آن را به سرعت پیش می‌بریم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در حوزه های اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، معادن و تجارت ظرفیت های مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه به عنوان محور توسعه در زمینه تقویت شرکت‌های دانش بنیان همت‌گمارند که توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ارزش افزوده خوبی داشته باشد. 

کرمی ادامه داد: با بیان مشکلات، مشکلات حل نمی‌شود، با اتکا به خداوند منان تمام موانع را برطرف می‌کنیم و به سرعت پیشرفت استان می‌افزاییم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش مجموعه راهبردی ماست، تمامی دستگاه‌های اجرایی به این مجموعه کمک کنند، اشاعه خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان و دانشجویان موجب مهارت محور شدن آموزش می شود و آن ها پس از فارغ‌التحصیلی کارآفرین خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1665148

مهمترین اخبار ایران و جهان: