نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 15:03

بهره‌برداری از 9 پروژه آبرسانی در دیواندره آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: 9 پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در شهرستان دیواندره بهره‌برداری رسید.

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 9 پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال و با هدف تأمین آب شرب پایدار 3 هزار نفردر شهرستان دیواندره بهره‌برداری رسید.

وی گفت: آبرسانی به این روستاها با هدف رفع تنش آبی و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت قرار گرفت و طی آن اقداماتی چون احداث مخزن، حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال، احداث ایستگاه سرچاهی و انشعابات انجام شد.

وی افزود: با بهره‌برداری همزمان از این 9 پروژه، آبرسانی به روستاهای قاچیان، کانی کبود، یوزباشکندی، توکلان، مران، آب باریک، علی‌آباد مران و مرادقلی انجام و مردم این روستاها از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: برای تأمین آب شرب این 9 روستا، عملیات احداث 13 باب مخزن بتنی با حجم 900 متر مکعب، ساخت 2 ایستگاه سرچاهی، اجرای خط انتقال اصلی به طول 69 کیلومتر و 25 کیلومتر انشعاب داخل روستایی اجرا شد.

فرهاد تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی شهرستان دیواندره با هدف تأمین آب شرب پایدار 35 روستا و برای جمعیت ۷ هزار و 800 نفر در حال اجرا است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630904

مهمترین اخبار ایران و جهان: