نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 18:10

موضع‌گیری تند ترامپ علیه وزیر دفاع بایدن

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از دولت این کشور خواست تا به دلیل پنهانکاری وزیر دفاع در ماجرای بستری شدنش در بیمارستان، او را از کار برکنار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور به دلیل ترک وظیفه پس از بستری شدن در بیمارستان و عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه به کاخ سفید، باید هرچه سریع‌تر اخراج شود.

به گزارش «دیلی میل» ترامپ با انتشار پست تندی در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به «تروث» عدم اطلاع‌رسانی لوید آستین به مافوقش در باب بستری شدن در بیمارستان را نوعی «سرکشی از انجام وظیفه‌» عنوان کرد و گفت او باید به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و نامناسبش و ترک مسوولیتی که داشته، هرچه سریع‌تر از کار برکنار شود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن بیان اظهارات تند و تیزش علیه آستین، از وی به عنوان وزیر دفاع «شکست خورده» یاد کرد که باید هرچه سریع‌تر به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای‌اش از کار برکنار شود. ترامپ به طعنه خطاب به آستین عنوان کرد که «او یک هفته تمام ناپدیده شده و هیچ کس حتی رئیسش جو بایدن متقلب هم سرنخی از اینکه او کجاست و یا ممکن کجا باشد، نداشته است».

ترامپ در توضیحات بیشتری عنوان کرد که لوید آستین عملکرد ضعیفی داشته است و باید مدت‌ها پیش به همراه ژنرال «مارک میلی» به دلیل اقدامات فاجعه بار بسیاری که انجام داده، اخراج می‌شد. وی به طور ویژه به ماجرای افغانستان و بیرون آمدن نیروهای آمریکایی از آن اشاره و آن را «شرم آورترین لحظه» در تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

پیش از ترامپ هم افراد دیگری خواستار اخراج و برکناری آستین از قدرت شدند که هنوز بایدن به آنها پاسخی نداده است. با این حال پولیتیکو در گزارشی در این رابطه نوشته است: شغل آستین در خطر نیست زیرا وی به عنوان متحد دیرینه بایدن به دنبال ماندن در بالاترین سمت نظامی این کشور است.

آشنایی بایدن با آستین به زمانی بازمی‌گردد که به عنوان معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سیاست این کشور در عراق را رهبری می‌کرد. در آن زمان آستین هم در سمت فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه بود.

پنتاگون روز یکشنبه جزئیات جدیدی از ماجرای بستری شدن مخفیانه آستین در بیمارستان را ارائه کرد. به گفته پنتاگون آستین در روز یکم ژانویه تحت تاثیر احساس درد شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. آستین روز گذشته در اظهاراتی مسوولیت اشتباهش بابت پنهانکاری در ماجرای بستری شدن در بیمارستان را پذیرفت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631148

مهمترین اخبار ایران و جهان: