نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 12:07

مقام روس: دخالت ناتو در اوکراین بسیار خطرناک است/ مرگ ناوالنی طبیعی بود

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه با هشدار نسبت به اینکه اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین، جهان را به سمت جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد، درباره علت مرگ ناوالنی توضیح داده و آنگلوساکسون‌ها را عامل انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه معتقد است که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد امکان اعزام نیروهای ناتو به خاک اوکراین، نشان دهنده بی مسئولیتی رهبران اروپایی است و همچنین جهان را به آستانه جنگ هسته‌ای سوق خواهد داد.

ناریشکین شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: چنین سخنانی نشان دهنده سطح بالای بی مسئولیتی سیاسی رهبران فعلی کشورهای اروپایی، و در این مورد رئیس جمهور فرانسه است.مسلماً، دیدن این برخورد غم انگیز است و درک این موضوع که ظرفیت مذاکره نخبگان فعلی اروپا و آتلانتیک شمالی در چه سطح پایینی قرار دارد، ناراحت کننده است.

این مقام بلندپایه روس همچنین به این سوال مجری  مبنی بر اینکه آیا چنین اظهاراتی جهان را به سمت جنگ هسته‌ای سوق خواهد داد، پاسخ مثبت داده و یادآور شد که نخبگان کنونی اروپایی کمتر و کمتر عقل سلیمی از خود نشان می‌دهند.

ناریشکین: ناوالنی به مرگ طبیعی درگذشته است

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که آلکسی ناوالنی ، وبلاگ نویس مخالف روس در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان، به مرگ طبیعی درگذشت.

سرگئی ناریشکین گفت: «من فکر نمی کنم که مرگ ناوالنی نکته مشکوکی داشته باشد و  قصد خاصی پشت آن وجود داشته باشد. متأسفانه این ویژگی انسان است و دیر یا زود زندگی به پایان می رسد و همه می‌میرند. ناوالنی هم به مرگ طبیعی درگذشت.»

وی همچنین تاکید کرد که واکنش کشورهای غربی به آنچه اتفاق افتاده را نفرت انگیز می‌داند و یادآور شد:  آنها "رقص‌های شیطانی را در اطراف تابوت ناوالنی" ترتیب می‌دهند که "این یک خصلت غیراخلاقی و پست است."

دخالت آشکار  آنگلوساکسون‌ها در انفجارهای نورد استریم 

سرگئی ناریشکین همچنین اعلام کرد که نشانه‌هایی وجود دارد که کشورهای آنگلوساکسون در پشت حملات تروریستی به خطوط لوله گاز روسیه نورد استریم قرار داشته و مشارکت آنها در خرابکاری برای مسکو آشکار  است.

این مقام امنیتی افزود: «مسلماً ما اطلاعاتی در اختیار داریم؛ نشانه‌های غیرمستقیم از این که چه کسانی این کار را انجام داده است. اگرچه این مشارکت غیرمستقیم توسط خود طراحان این اقدام تروریستی به اثبات رسیده است.»

در اواخر ماه فوریه، پلیس دانمارک اعلام کرد که تحقیقات درباره انفجارهای این شرکت مشترک را متوقف کرده است. توضیح داده شد که هیچ زمینه لازم برای تشکیل پرونده کیفری در این خصوص وجود ندارد. با این حال، پلیس احتمال وقوع "خرابکاری عمدی" را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این تصمیم دانمارک را پوچ خوانده و یادآور شد که افسران مجری قانون، در طول تحقیقات، ظاهراً با متحدان نزدیک خود در تماس بودند. او همچنین اعتراف دانمارک مبنی بر اینکه این کار می‌تواند خرابکاری عمدی باشد، را مورد توجه قرار داد.

کریستین هوفمان، سخنگوی کابینه وزیران آلمان نیز به نوبه خود اعلام کرد که مقامات آلمانی علاقه مند به ادامه تحقیقات در مورد این خرابکاری هستند. وی یادآور شد که دادستانی کل کشور مسئول این امر است و در خصوص اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682992

مهمترین اخبار ایران و جهان: