نیوز سیتی!
17 اسفند 1402 - 16:05

آبگرفتگی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان برطرف شد/ برق ۶۵ روستا وصل شد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر آبگرفتگی مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان برطرف شده است؛ ۶۵ روستایی که برق آن قطع شده بود وصل شده و ۲۴۱ روستایی که آب شرب آن قطع شده بود نیز وصل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین ظفری؛ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گزارشی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ابتدا از بیانات مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که موجب همدلی و خدمت مضاعف بین مردم و دستگاه‌های حاکمیتی شد؛ در حال حاضر آب گرفتگی مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان برطرف شده است.

ظفری ادامه داد: ارتباط زمینی بین روستاها برقرار شده است و امروز دیگر از طریق امداد هوایی ارتباطی نداشتیم.

وی تصریح کرد: 65 روستایی که برق آن قطع شده بود، وصل و 241 روستایی که آب شرب آن قطع شده بود نیز وصل شده است همچنین 63 مادر بارداری که گرفتار سیلاب بودند توسط نیروهای امدادی، خدمات‌رسانی شده و به جای امن منتقل شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بارش‌های دو روزه اخیر مشکلی را به وجود نیاورده است، گفت: علت این امر آن است که دستگاه‌ها و همه مردم و گروه‌های جهادی آماده بودند و ما برای مواجهه با بارش‌های احتمالی آینده نیز آماده هستیم.

ظفری خاطرنشان کرد: ستادهای استان‌های مختلف به کمک آمدند و دستگاه‌ها، تجهیزات لجستیک و آنچه که اقلام ضروری است را به سمت استان سیستان و بلوچستان گسیل کردند.

وی ادامه داد: ما قادر هستیم در این شرایط از این وضعیت بحرانی خارج شویم و هم‌اکنون در حال ارزیابی خسارت‌ها هستیم تا بتوانیم به مرحله بازسازی برسیم.

ظفری تاکید کرد: از همه دستگاه‌ها، مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد  و ... تشکر می‌کنم و به همه مردم سیستان و بلوچستان اطمینان می‌دهم که تا آخرین روزهای بازسازی در کنار آنها هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683504

مهمترین اخبار ایران و جهان: