نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 11:54

اعلام جزییات برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان درباره جزییات برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: در سال زراعی حداقل 35 هزار هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی در استان اصفهان هدف‌گذاری شده است.

مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امسال با بسته سیاست‌های حمایتی در زمینه توزیع کود‌های فسفاته و پتاسه میان کشاورزان قراردادی و کسر وجه آن در زمان تحویل محصول، حمایت شد.

وی افزود: حمایت دیگر از کشاورزی قراردادی در بخش بیمه محصولات صورت می‌گیرد به طوری که تعرفه بیمه خاص کشت قراردادی پیش‌بینی شده و این تعرفه ۲۰ درصد تخفیف خواهد داشت. 

مرادمند گفت: پرداخت کرایه حمل یا کمک‌هزینه کرایه حمل،‏ انتقال دانش و فناوری و آموزش کشاورزان طرف قرارداد با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی از دیگر حمایت‌ها و مشوق‌های کشت قراردادی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان درباره جزییات برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیان کرد: در سال زراعی حداقل ۳۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی در استان اصفهان هدف‌گذاری شده است. 

وی با اشاره به اهمیت رفع تداخل اراضی کشاورزی افزود: تاکنون بالغ بر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در یک سال اخیر تعین تکلیف شده و تا پایان سال سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شده‌اند که درباره رفع تداخلات مالکیتی موازی اراضی اقدام کنند. 

مرادمند تصریح کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی از با اهمیت‌ترین مباحث پیگیری شده در کشور است و به تبع در استان نیز جزو مقوله‌های مهم به شمار می‌رود که ما نیز بر همین اساس به جد دنبال تکمیل آن هستیم. 

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619604

مهمترین اخبار ایران و جهان: