نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 09:18

تشکیل قرارگاه عملیاتی برای «روز سربیشه»

معاون فرماندار سربیشه از تشکیل قرارگاه عملیاتی منسجم و توانمندی برای اجرای برنامه‌های روز شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون چندین نشست تخصصی با صاحب نظران برگزار شده و نظرات و پیشنهادات آنان مورد پایش قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را در عملیات کربلای ۵ تقدیم نظام و انقلاب کردند و این شهدای والامقام ۲۶ دی همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز پر افتخار در تاریخ این دیار به نام «روز سربیشه» ثبت رسید.

از هم اکنون متولیان امر در سربیشه دست به کار شدند و در حال تدارک برنامه های متنوع و مختلف برای گرامیداشت روز سربیشه هستند تا در این روز توانمندها، و داشته های دیار روستاهای شگفت انگیز خراسان جنوبی را بیش از پیش به مردم این استان، ایران و جهان معرفی کنند.

به همین واسطه نشست هم اندیشی نکوداشت روز سربیشه برای شور در این زمینه تشکیل شد.

«روز سربیشه» بهترین فرصت معرفی شهرستان

آن طور که محمدرضا لکزائی، فرماندار سربیشه در این نشست هم اندیشی اظهارداشت: برای مردم غیور، همیشه در صحنه و ولایی دیار ایمان و اندیشه افتخاری بس بزرگ است که روزشان با نام شهدا شده و در تقویم و تاریخ منطقه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزهای متفاوتی طی سال‌های گذشته برای نامگذاری روز سربیشه پیشنهاد شد افزود: اما در نهایت ۲۶ دی ماه با تایید شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

فرماندار سربیشه ادامه داد: ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را در عملیات کربلای ۵ تقدیم نظام و انقلاب کردند و این شهدای والامقام ۲۶ دی همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز پر افتخار در تاریخ این دیار به ثبت رسید.

لکزائی با اشاره به اینکه یاد و نام شهدا باید همیشه در زندگی جریان داشته و از سیره و منش آنها باید در زندگی‌مان سرمشق و الگوبرداری کنیم، افزود: ۲۶ دی ماه مراسم روز شهرستان سربیشه سال گذشته محوریت کار با فرمانداری و دستگاه‌های اجرای بود اما امسال با محوریت خود مردم و با پای کار آمدن اقشار مختلف مردم  هرچه باشکوه‌تر و با برنامه‌های ویژه ان شاءالله برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: تلاش داریم برای معرفی همه‌جانبه شهرستان، برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، معرفی قابلیت ها، توانمندی ها، معرفی نخبگان، تورهای رسانه‌ای و ... را در روز شهرستان با حضور مهمانان استانی و کشوری در هر سه بخش (مرکزی، مود و درح) برگزار کنیم و به طور حتم ماحصل این اقدامات رضایت‌مندی و امیدآفرینی را برای مردم این سامان به ارمغان خواهد آورد.

 

تشکیل قرارگاه عملیاتی برای روز سربیشه

روح‌الله نوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه نیز با اشاره به روز شهرستان افزود: ۲۶ دیماه سال ۱۳۶۵ تشییع پیکر مطهر ۲۰ شهید والامقام عملیات کربلای ۵ در این شهرستان رقم خورد و این روز مهم به نام «روز سربیشه» نامگذاری شد.

وی یادآور شد: سال گذشته با همدلی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه های مردمی و به مدد شهدای والامقام برنامه‌های متنوع، موثر و امیدآفرینی در شهرستان اجرایی شد.

وی اظهار کرد: امسال نیز برنامه‌های روز شهرستان با محوریت مردم و استفاده از ظرفیت بی‌بدلیل و عظیم اقشار مختلف مردم شهرستان در هر سه بخش (مرکزی، درح و مود) برگزار می شود.

 معاون فرماندار سربیشه از تشکیل قرارگاه عملیاتی منسجم و توانمندی برای اجرای برنامه‌های روز شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون چندین نشست تخصصی با صاحب نظران برگزار شده و نظرات و پیشنهادات آنان مورد پایش قرار گرفته است.

نوری با بیان اینکه در برنامه‌های روز شهرستان از وجود مهمانان استانی و کشوری بهره‌مند خواهیم شد، افزود: روز شهرستان و تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف به واقع فرصتی مغتنم برای شناساندن این شهرستان و ظرفیت‌ها و مزیت‌‌های گوناگون آن بشمار می‌رود که در این راستا سعی داریم بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تورهای رسانه‌ای، شناسایی و شناساندن قابلیت ها و پتانسیل‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع و جهادی، ورزشکاران، بازاریان، جوانان، بانوان، هنرمندان و ... جهت برگزاری باشکوه برنامه‌های روز شهرستان در دستور کار قرار دارد تا خروجی این برنامه‌ها سبب ایجاد نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و رضایت‌مندی عمومی شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619492

مهمترین اخبار ایران و جهان: