نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 14:46

توانمندی‌های ایلام در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از حضور فعال استان ایلام در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با موضوع طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه خبر داد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، ظهر دوشنبه ۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند، این نمایشگاه هر ساله برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان قبل از تعطیلات ایام نوروز با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها آشنا شوند و شاهد نوروزی با سفرهای پررونق در ایام تعطیلات نوروزی باشیم.

وی افزود: استان ایلام همانند سال‌های گذشته با تمام امکانات موجود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به‌منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان با موضوع طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه حضور دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران و متنوع کردن حضور بخش خصوصی است.

شریفی خاطرنشان کرد: استان ایلام نیز با معرفی موسیقی آئینی سنتی و نمایش صنایع‌دستی شاخص استان، سوغات و خوراکی‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، دمنوش‌های ویژه استان و… در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

وی تصریح کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان به هموطنانمان است.

شریفی اظهار داشت: استان ایلام علاوه بر این با بخش خصوصی شامل دفا‌تر خدمات گردشگری، صنایع‌دستی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … در این نمایشگاه حضور یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: در استان ایلام نیز بخش‌های مختلف درگیر با موضوع گردشگری انجمن راهنمایان گردشگری، فعالان بوم‌گردی و گردشگری ماجراجویانه حضور دارند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه ایلام، شهر ملی گلیم نقش برجسته است دبیرخانه شهر گلیم نقش برجسته در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و همزمان هم تولیدکنندگان برجسته و فعال ما در این زمینه شرکت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645848

مهمترین اخبار ایران و جهان: