نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:48

تشدید حملات در خان‌یونس؛ صدها نفر در تلاش برای فرار از بیمارستان‌ها

با تشدید حملات رژیم صهیونیستی اطراف و داخل شهر جنوبی خان‌یونس در غزه، منابع محلی از وحشت صدها آواره حاضر در بیمارستان‌های این منطقه و تلاش آن‌ها برای فرار از بمباران خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر گزارش‌ها، در حالی که رژیم صهیونیستی فعالیت نظامی خود را داخل و اطراف شهر خان‌یونس در جنوب غزه تشدید می‌کند، صدها نفر از افراد حاضر در بیمارستان‌ها از جمله مردم آواره پناه برده به محوطه‌های بیمارستانی این شهر در تلاش برای فرار هستند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین گفت که مردم در مقرهای این سازمان و همچنین در بیمارستان العمل در حالت وحشت هستند و سعی می‌کند از بمباران های مداوم فرار کنند.

یکی از ساکنان محله العمل در خان‌یونس به نام احمد ناسم امروز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت: ما برای خروج آماده می‌شویم، اما درگیری‌های شدید اطرافمان وجود دارد. مردم خانه‌های خود را ترک می‌کنند و بعد بازمی‌گردند. منطقه بسیار خطرناک است. 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد هر دو بیمارستان العمل و ناصر در خان یونس در خطر جدی قرار دارند و ساختمان آن‌ها در معرض ترکش است که جان بیماران، کارکنان و مردم آواره را به خطر می‌اندازد. 

ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهایش خان‌یونس را محاصره کرده‌اند. به گفته یک منبع آگاه، این رژیم در غرب خان‌‌یونس در حال انجام حمله‌ای بزرگ است که انتظار می‌رود چند روز دیگر ادامه یابد. 

نبردهای سنگین در خان‌یونس از دو هفته گذشته بین نظامیان اسرائیلی و نیروهای مقاومت آغاز شده است. منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اسرائیل صبح امروز حملاتی سنگین به مرکز و شرق شهر خان‌‌یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند. توپخانه رژیم اسرائیل علاوه بر هدف قرار دادن منازل مسکونی، از روز گذشته مجدداً اطراف بیمارستان ناصر را بمباران کرد.

ارتش رژیم اسرائیل صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ ژانویه از کشته شدن ۲۱ نظامی دیگر خود در جنوب غزه خبر داد. طبق گزارش رسانه‌های عبری از دلیل این تلفات، شلیک راکت‌های RPG توسط مقاومت به دو ساختمان در خان‌یونس منجر به انفجار مین‌هایی شده که از قبل در ساختمان تله‌گذاری شده بود.

 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647404

مهمترین اخبار ایران و جهان: