نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 15:12

ارزانی دلار آمریکا، طلا را گران کرد

قیمت طلا با ارزان شدن دلار آمریکا 8 دلار و 41 سنت افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با ارزان شدن دلار آمریکا، قیمت طلا در جهان افزایش یافت.

هر اونس طلا با 8 دلار و 41 سنت افزایش 2030.11 دلار فروخته شد.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا و کشورهای دیگر و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند.

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره به شدت پایینش را تغییر ندهد؛ در مورد بانک مرکزی اروپا هم احتمال می‌رود که سیاست پولی خود را تغییر ندهد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا هم هفته گذشته گفته بودند، پیش از کاهش نرخ بهره باید آمارهای تورمی بیشتری داشته باشیم و شروع این کاهش از سه ماهه سوم 2024 خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا امروز 0.2 درصد افت کرد و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر در جهان جذاب ساخت. از طرفی، هرچه نرخ بهره کمتر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است کمتر می‌شود.

تحلیلگر ارشد KCM Trade، تیم واترر می‌گوید، زمانیکه سرنخ‌های بیشتری در مورد نرخ بهره بانکی آمریکا به دست نیاید و نخستین کاهش انجام نشود، قیمت طلا نوسان زیادی نخواهد داشت.

در‌حالی‌که تاجران 2 هفته پیش احتمال 6 بار کاهش نرخ بهره را از ماه مارس می‌دادند، اکنون روی 5 بار کاهش نرخ بهره در سال 2024 حساب کرده‌اند و 86 درصد احتمال می‌دهند که از ماه می آغاز شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647148

مهمترین اخبار ایران و جهان: