نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 13:40

اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر در اصفهان برگزار شد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: ۳٠٠ نفر از اصحاب رسانه در نهمین جشنواره ابوذر شرکت کردند و هزار اثر ارسال شد و کوشش کردیم عادلانه و در مدار منطق حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن شکیب فر، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر اظهار داشت: امسال برای اولین بار در نهمین جشنواره بخش آزاد به بخش‌های موضوعی اضافه شد و اصحاب رسانه از آن استقبال بسیاری کردند.

وی با اینکه در زمینه داوری در اصفهان افراد شاخص کشوری داریم، افزود: بخش داوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد.

شکیب فر ادامه داد: حدود ۳٠٠ نفر از اصحاب رسانه در جشنواره شرکت و حدود هزار اثر ارسال شد و آثار برتر نیز به موقع ارائه و اعلام شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: امسال در بخش گزارش ویدئویی و پادکست آثار خوبی ارسال شد و چشم انداز روشنی را برای اصحاب رسانه استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: برای اولین بار رویداد رسانه‌ای جام امید را برگزار می‌کنیم، دیدار اخیر رهبر انقلاب با تولیدکنندگان باعث شد دستگاه‌های مختلف استان از جمله جهاد کشاورزی، پتروپالایش، فولاد مبارکه، شهرک علمی و تحقیقاتی، راهداری، آبفا، شرکت گاز و نهاد مردمی رسالت گزارشات خود را ارائه دهند.

شکیب فر افزود: دیدار اخیر رهبر انقلاب با تولیدکنندگان باعث شد دستگاه‌های مختلف استان از جمله جهاد کشاورزی، پتروپالایش، فولاد مبارکه، شهرک علمی و تحقیقاتی، راهداری، آبفا، شرکت گاز و نهاد مردمی رسالت گزارشات خود را ارائه دهند.

در بخشی از مراسم بیانیه داوران به شرح زیر خوانده شد «پرونده نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در حالی امروز بسته می‌شود که برای نخستین بار طی ادوار گذشته، اصحاب رسانه استان علاوه بر بخش موضوعی در بخش آزاد نیز به رقابت پرداختند.

خوشبختانه در این دوره استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته از این جشنواره شد، اما با این حال عدم حضور برخی رسانه‌های استان و تمایل نداشتن آنها برای شرکت در یک رویداد رسانه‌ای و رقابت با دیگر رسانه‌های استان، جای سوال داشت و نیاز است متولیان برگزاری جشنواره و اصحاب رسانه به ریشه یابی این موضوع بپردازند.

هیأت داوران توجه شرکت کنندگان را به چند نکته جلب می‌کند انتخاب صحیح قالب اولین اقدام برای شرکت در یک جشنواره است و انتظار می‌رود اهالی رسانه در گام اول تولید محتوا، قالب را بشناسند.

عدم تولید محتوای قابل توجه در برخی از بخش‌ها از جمله یادداشت و تمایل نداشتن اهالی رسانه برای ذوق آزمایی در این حیطه، نکته قابل توجهی است و می‌طلبد جامعه رسانه‌ای استان اصفهان توجه بیشتری به تولید محتوا در تمام قالب‌های خبری داشته باشند.

تعداد شرکت کنندگان در بخش عکس، از حد انتظار کمتر بود و با توجه به اینکه جشنواره ابوذر نهمین دوره را سپری می‌کند، آثار این دوره متأسفانه در شأن نام جشنواره و رسالت‌های آن نبود و از این رو در این بخش بدون رتبه بندی، نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

در بخش گزارش‌های ویدئویی، تنوع آثار قابل توجه بود و رقابت نزدیکی بین شرکت کنندگان وجود داشت که بنا به ماهیت جدید رسانه‌ها و لزوم پرداخت قالب‌های چند رسانه‌ای، چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

پرونده جشنواره نهم نیز بسته شد و آنچه باز می‌ماند راه پُر فراز و نشیب روزنامه نگاری است؛ مسیر طی شده پیشینیان ما و راه ناپیموده آیندگان. قدردان اعتماد اهالی رسانه هستیم و کوشش کردیم عادلانه و در مدار منطق حرکت کنیم چراکه عمیقاً معتقدیم برپایی هر جشنواره‌ای سرآغاز آینده‌ای امیدآفرین برای رسانه‌هاست.

پایان پیام/۶۳۱۰۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657804

مهمترین اخبار ایران و جهان: