نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 00:32

کشت قراردادی در سطح ۲۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شیروان منعقد شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شیروان گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار کشت قراردادی گندم، جو و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی شیروان منعقد شده است.

صادق شجاعی، رئیس اداره تعاون روستایی شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: برابر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی به‌عنوان مجری کشت قراردادی گندم، جو و کلزا نسبت به عقد قرارداد ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار کشت با کشاورزان و تولید کنندگان در شیروان اقدام نموده است.

وی گفت: تعاون روستایی برای اولین بار به عنوان یکی از مجریان کشت قراردادی از ابتدای سال زراعی جاری و زمان شروع اجرای طرح کشت قراردادی تاکنون، با تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در سطح استان به میزان بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار قرارداد منعقد کرده است.  

رئیس اداره کشاورزی شیروان افزود: با توجه به محدودیت زمان قرارداد تا نیمه بهمن، کشاورزان استان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، اداره تعاون روستایی، مراکز جهاد کشاورزی بخشها و دفاتر شرکتهای تعاون روستایی در نقاط روستایی و شهری و نیز مراجعه به سایت این سازمان نسبت به ثبت نام و عقد قرارداد کشاورزی قراردادی با سازمان تعاون روستایی اقدام نمایند. 

صادقی خاطرنشان کرد: کشاورزان با توجه به مزیت های کشت قراردادی مانند تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه محصولات پرداخت ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل به ازای تولید هر تن محصول و خرید تضمینی محصول باید هر چه سریعتر اقدام به انعقاد قرارداد نمایند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657504

مهمترین اخبار ایران و جهان: