نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 18:10

2140 میلیارد تومان پروژه برق منطقه ای در سفر رئیس جمهور به هرمزگان افتتاح می شود

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار ۱۴۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  فرشاد آدینه پور مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار ۱۴۰ میلیارد تومان در دور دوم  سفر رئیس جمهور به هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: این پروژه ها دارای پراکندگی است که در جاهای مختلف استان از شمال  حاجی آباد روستای سرچاهان و در غرب، دژگان و خمیر و در شرق سیریک واقع شده است که نقش مهمی در تامین برق و پایداری و بهبود شبکه و انتقال و توزیع را ایفا می کند. 

آدینه پور در ادامه با اشاره به دور اول سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان بر اساس تکلیفی که بر عهده آن واگذر شد، تمامی پروژه ها را با پیشرفت ۱۰۰درصدی وارد مدار کرد.

  وی همچنین اظهار کرد: این پروژه ها شهرک صنعتی گمبرون، شهرک صنعتی خلیج فارس و پست فرهنگ در میناب است که بصورت کامل به بهره برداری رسید است و پست ۲۳۰مگاواتی شهرک پیامبر اعظم (ص) نیز در دستور کار قرار دارد که تا ۱۴۰۴ وارد مدار می شود. 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گفت: پست ۲۳۰کیلو ولت بندر خمیر که با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان احداث شده است که  منطقه چاه داز  که شهرک صنعتی خمیر و پرورش میگو سایه خوش از طریق این پست پوشش می یابد. 

آدینه پور اعلام کرد: افزایش ظرفیت پست ۱۳۰کیلو ولت دشتی پارسیان که علاوه بر تامین برق ، طرح های اقتصادی جنوب شرق پارسیان نظیر بیمارستان ها و با توجه به توسعه این منطقه دشتی پایداری و اطمینان و انتقال پست  ۶۳ کیلو ولت را به دنبال دارد. 

وی گفت : بهره برداری از  پست ۶۳ کیلو ولت حسن لنگی و جلابی که جزو مطالبات مردمی بود و برای زیر ساخت های پرورش میگو برای توسعه اقتصادی این منطقه ضروری است و احداث پست خط  برق بندر لنگه برای بهبود ولتاژ در روستای باو و گزیر،   توسعه فیزیکی، افزایش پست ۱۵ به ۵۰هزار ولت آمپر برای رفع ولتاژ مصرف کنندگان در جنوب سیریک روستای گو نمردی و گزی که از خط ۲۰ ولتاژ منشعب می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: افزایش پست سرچاهان از ۳۰ به ۶۰ که علاوه بر افزایش پایداری قابلیت اطمینان در منطقه جنوب سرچاهان، برق طرح های کشاورزی و گلخانه ها  منطقه  تامین می کند و افزایش ظرفیت پست ۶۳کیلو ولت دژگان که این پست به صورت مستقیم تاثیر گذار در منطقه سایه خوش و محدوده دژگان به لمزان را پوشش می دهد.      

وی افزود: مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به هرمزگان بصورت ۱۰۰درصدی اجرا شده مانند پست ۶۳ کیلو وات با پیشرفت ۱۰۰درصدی ، پست ۶۳ کیلووات میناب ، فاز اول میناب و خلیج فارس بصورت ۱۰۰درصد اجرا شده است.  

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان گفت: عملکرد 10 ماه شرکت 3.6 دهم درصدی در رشد مشترکین و صنایع برزگ در زمینه تحویل به مشترکین را در کارنامه خود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656104

مهمترین اخبار ایران و جهان: