نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 00:20

پروژه راه آهن بیرجند- یونسی تا 2 ماه آینده آغاز می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی تا دو ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی دوشنبه ۲۸ خرداد در شورای اداری استان اظهارداشت: گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف، نشان‌دهنده این است که اولویت‌‌بندی و ریل‌گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: فلسفه جلسه امروز این است که در ۲۸ خرداد‌ماه ۱۴۰۰ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار و آیت‌الله رئیسی به‌عنوان منتخب مردم و رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم مستقر شد.

وی با اشاره به این که امروز گزارش فعالیت‌‌های دو‌ساله معاونت‌‌های استانداری به مناسبت سالگرد ۲۸ خرداد روز ایمان و امید در شورای اداری استان ارائه شد، افزود: در این شوراها بایدها و نبایدها، سیاست‌ها و تحلیل‌ها مطرح می‌شود و مدیران دستگاه‌‌های اجرایی برای جلسات آینده باید آمادگی لازم به‌منظور حضور حداقل سه ساعته در شورای اداری را داشته باشند.

استاندار با قدردانی از گزارش‌های حوزه کاری چهار معاونت‌ استانداری خراسان جنوبی، ادامه داد: امیدواریم با همین روند مباحث مختلف زیرساختی، اقتصادی و امنیتی استان دنبال شوند.

قناعت خاطرنشان کرد: امروز امنیت و آرامش با تلاش‌های شبانه‌ روزی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و مرزبانی در استان حاکم است و تاکنون مسئله امنیتی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: براساس ارزیابی انجام شده در مرکز کشور سال گذشته، استان خراسان جنوبی رتبه نهم کشور را در جذب سرمایه‌گذار کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی سال گذشته در احداث باند دوم جاده جزو استان‌های برتر در کشور بوده، افزود: این مهم نشان می‌دهد اولویت‌‌بندی و ریل‌گذاری خوبی در استان انجام شده که با همین روند سال‌جاری را ادامه می‌ دهیم.

قناعت با اشاره به این که عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک- زابل- نهبندان روز یکم تیرماه با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران آغاز خواهد شد، بیان کرد: اجرای ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز زابل - نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان انجام می‌شود.

به گفته وی عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی نیز تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان ضرورت تداوم فعالیت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف، گفت: اگر تا سال آینده با همین روند ادامه دهیم هر وزیر و معاون وزیری در خراسان جنوبی حضور یابد پروژه برای افتتاح خواهیم داشت و این به معنای استقرار جریان انقلابی است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اگر نگاه انقلابی حاکم شود به طور قطع کار برای مردم ارزشمند و حرکت جهادی می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294078

مهمترین اخبار ایران و جهان: