نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 21:20

پسکوف: روسیه تلاش می‌کند سوریه به‌صورت کامل به‌جهان عرب بازگردد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) گفت: مسکو تلاش می‌کند سوریه به‌صورت کامل به‌جهان عرب بازگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در سخنانی اعلام کرد که مسکو به تلاش خود برای ارائه کمک‌ های لازم به دولت سوریه به منظور بازگشت کامل به جهان عرب ادامه خواهد داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: روسیه به تلاش‌ های خود برای کمک به سوریه و بازگرداندن این کشور به جهان عرب ادامه خواهد داد.

وزیران خارجه کشورهای عربی ۱۷ اردیبهشت ماه در جریان نشست خود پشت درهای بسته در مقر اتحادیه عرب در قاهره با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال موافقت کردند.

طبق این تصمیم، هیئت‌ های سوری در نشست‌ های این اتحادیه از امروز حضور پیدا خواهند کرد.

خبرنگار «العربیه» گزارش داد که در پیش‌ نویس قطعنامه که متعاقباً به شکل رسمی صادر خواهد شد، مشارکت هیئت‌ های سوری در جلسات اتحادیه از یکشنبه هفتم ماه می، ازسرگرفته می‌ شود.

از سوی دیگر احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: در نشست وزیران خارجه کشورهای عربی با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت شد. دیپلماسی گفتگو و تلاش برای تکامل عربی که عراق بنیانگذار آن بود، تلاش واقعی را برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رقم زد.

سخنگوی اتحادیه عرب هم ضمن تأیید بازگشت سوریه به این اتحادیه اعلام کرد: وزیران خارجه کشورهای عربی با بازگشت سوریه موافقت کردند تا بر کرسی خود تکیه بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293678

مهمترین اخبار ایران و جهان: