نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 18:34

خانه «ورشوسازی» بروجرد افتتاح می‌شود

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از افتتاح خانه «ورشوسازی» بروجرد با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دقایقی پیش به منظور برنامه‌ای دو روزه وارد لرستان شد.

وی بیان داشت: معاون وزیر میراث فرهنگی در روز نخست سفر خود به لرستان از وضعیت صنایع‌دستی در خرم‌آباد بازدید خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: بازدید از بازارچه صنایع‌دستی محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک، افتتاح کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، بازدید از کارگاه چرم‌دوزی و سرناسازی و نشست با صنعتگران استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خرم آباد است.

حسن پور با اشاره به اینکه معاون وزیر میراث فرهنگی ظهر فردا و در دومین روز سفر خود به لرستان وارد بروجرد خواهد شد، افزود: افتتاح خانه «ورشوسازی» بروجرد، افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی، بازدید از خانه نساجی، بازدید از دپارتمان «ورشوسازی»، بازدید از خانه چوب و نشست با هنرمندان صنایع‌دستی از برنامه‌های سفر معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور به بروجرد است.

وی عنوان کرد: استان لرستان در زمینه تولیدات صنایع‌دستی از ظرفیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد که تلاش می‌کنیم در سفر معاون وزیر، نسبت به مرتفع کردن برخی از موانع و مشکلات پیش روی این صنعت در راستای حمایت از هنرمندان گام برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293378

مهمترین اخبار ایران و جهان: