نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:28

وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در قزوین به صورت روزانه رصد شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: به صورت روزانه باید وضعیت نانوایی‌ها رصد، حضورهای میدانی پررنگ و با برنامه ریزی باشد و در صورت نیاز به افزایش نانوایی جهاد کشاورزی باید اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار داشت: مدیریت مرغ توسط اتحادیه مرغداران تجربه خوبی بوده و مسائل نسبت به گذشته در مسیر حل مناسب‌تری قرار دارد، وضعیتی که امیدواریم ادامه یابد و روز به روز شاهد کاهش مشکلات در این حوزه باشیم.

وی افزود: افزایش تصدی گری امور توسط بخش خصوصی و اتحادیه‌ها یکی از سیاست‌های دولت است که اگر به درستی اجرا شود می‌تواند منجر به آثار و نتایج مثبتی شود، مانند همین وضعیتی که امروز در موضوع مرغ تجربه می‌کنیم.

استاندار قزوین در موضوع پیگیری مشکلات نان گفت: به صورت روزانه باید وضعیت نانوایی‌ها رصد و در صورت نیاز به افزایش نانوایی جهاد کشاورزی باید اقدام لازم را انجام دهد، چراکه نان یکی از نیازهای اساسی مردم است و با توجه به فصل کار که جمعیت قزوین افزایش می‌یابد نباید مشکلی در این حوزه به وجود بیاید.

استاندار قزوین با بیان اینکه گزارشی‌هایی از کمبود نان در برخی از مناطق شهرستان بوئین زهرا و تاکستان رسیده است، اضافه کرد: معاون اقتصادی استاندار به همراه مدیران ذیربط در این حوزه به شال، اسفرورین و سایر بخش‌های مشکل دار اعزام می‌شوند تا وضعیت را به صورت میدانی بازدید کنند و مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ایجاد نظام اعتباری در کشور از مختصات اقتصاد پویا است و دولت با همین نگاه طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده و به طور قطع مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی همکاری داشته باشند، افزود: اجرای این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای حمایت از دهک‌های مورد حمایت است و این اتفاق در دنیا هم رایج می‌باشد، البته به دلیل سخت بودن راه اندازی سخت افزاری و نرم افزاری این طرح تا به امروز در کشور اجرا نشده بوده و دولت با توان مضاعف آن را اجرا کرده است.

اعلایی گفت: در حوزه مشاورین املاک و بنگاه‌ها دادستان و دستگاه قضا ورود خوبی داشته و ستاد تنظیم بازار هم باید به این موضوع ورود و گشت‌های نظارتی و بازرسی تنطیم بازار به ویژه شهر قزوین باید ورود همه جانبه داشته باشند تا شاهد کاهش تخلفات در این زمینه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308678

مهمترین اخبار ایران و جهان: