نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 10:26

قربان عید تقوا و مغفرت/ وحدت عامل ارتقای جهان اسلام است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران از عید سعید قربان به عنوان عید تقوا و مغفرفت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک عید سعید قربان از آن به عنوان عید تقوا و مغفرت یاد کرد و گفت: اگر در زندگی تقوا داشته باشیم زندگی ما سعادتمندانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه یاران پاکان و معصومان باید پاک و با تقوا باشند، گفت: اگر وارد دژ و قلعه توحید شویم از عذال الهی در امان خواهیم بود.

امام جمعه ساری ولایت حضرت علی (ع) بخشی از توحید برشمرد و گفت: حضرت علی (ع) پرچمدار ولایت محسوب می‌شود و توحید وولایت انسان را از عذاب الهی نجات می‌کند و باید خداشناس و علی شناس و علی باور باشیم.

وی از عید قربان به عنوان عید مسلمانان جهان یاد و از دولتمردان در راستای حل مشکلات مردم تشکر کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ واحد راکدو نیمه تعطیل فعال شده است.

آیت الله لائینی با اشاره به نگرانی مردم درباره فروش گندم و محصولات کشاورزی گفت: باید محصول از کشاورزان خریداری شود تا دغدغه نداشته باشند.

امام جمعه ساری افزود: همچنین صف‌های نانوایی‌ها طولانی شده و مردم برای دریافت تهیه نان محدود شده‌اند زیرا فعالیت نانوایی‌ها به چند ساعت خاص محدود شده است.

آیت الله محمدی لائینی به پیام مقام معظم رهبری به مناسک حج اشاره کرد و گفت: وحدت و معنویت عامل ارتقای مسلمانان جهان است.

نماینده ولی فقیه استان مازندران یادآور شد: نظام استکباری با وحدت ملت‌ها و تدین و تشرع نسل جوان ملت‌ها مخالف هستند و شعارهایی مثل طرفداری از زن و آزادی بهانه است زیرا آنان با دین دشمن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد اظهار داشت این در حالیست که آقای پوتین در روسیه اعلام کرد که توهین و اهانت به قرآن کریم جرم است و دنیای استکبار توهین به مقدسات را بهانه‌ای برای آزادی قرار داده است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: همه ما باید روحیه برائت از مشرکین را در مقابله با توهین به مقدسات الهی تقویت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317034

مهمترین اخبار ایران و جهان: