نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:18

اجرای خط لوله تابش در خراسان جنوبی وارد مرحله مناقصه شد

سخنگو و عضو هیئت مدیره کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات خط سوم با عنوان خط لوله تابش برای اجرا در خراسان جنوبی پایان یافته و با توجه به پیگیری‌هایی که به تازگی داشتیم در مرحله برگزاری مناقصه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، سخنگو و عضو هیئت مدیره کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مدیران حوزه انرژی خراسان جنوبی اظهارداشت: زیرساخت های این استان در حوزه فرآورده‌های نفتی با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیر ساخت‌های حمل ونقل آن ضعیف است. 

وی افزود: همه‌ فرآورده مورد نیاز از طریق نفت کش‌های جاده پیما تامین می‌شود که اجرای خط انتقال از استان کرمان به سمت انبار نفت بیرجند بسیار ضرورت دارد.

وی با اشاره به این که این خط سوم تحت عنوان خط لوله تابش تعریف شده است ادامه داد: مطالعات این خط لوله انجام شده و با توجه به پیگیری‌هایی که به تازگی داشتیم در مرحله برگزاری مناقصه است.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: پیمانکار این خط لوله انتخاب شود و عملیات اجرایی این خط لوله آغاز شود تا نقش بسزایی در آینده اقتصادی استان داشته باشد. 

 نخعی همچنین به خط لوله یازدهم سراسری اشاره و اضافه کرد: برنامه ریزی‌ها و مطالعات لازم درشرکت گاز کشور انجام شده و  امیدواریم امسال یا سال آینده آغاز عملیات اجرایی خط یازدهم سراسری را داشته باشیم . 

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال از دشتک زابل به سمت نهبندان و در ادامه به سمت سربیشه را از جمله مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی عنوان کرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322534

مهمترین اخبار ایران و جهان: