نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 18:58

بازدید از ۹۰۰ واحد صنفی در تنگستان

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری ۹۰۰ واحد صنفی مختلف شامل صنوف عرضه مواد غذائی و اماکن عمومی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری ۹۰۰ واحد صنفی مختلف شامل صنوف عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و با اعلام نواقص در جهت برطرف کردن مشکلات موجود در آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر هزار و ۶۸۴ واحد صنفی شامل ۹۴۷ صنف عرضه مواد غذایی و ۸۹۰ اماکن عمومی در تنگستان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۶۷ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی، اخطاریه بهداشتی دریافت و ۳۷ واحد صنفی نیز به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۷ واحد صنفی نیز پلمب شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای که در صنوف صورت می‌گیرد انجام نمونه‌گیری آب و سنجش‌های پرتال شامل تست روغن مصرفی، شوری سنج، بار آلودگی سطوح و دماسنج است که تأثیر مستقیمی در سلامت محیط کار و عرضه مواد غذایی سالم به مصرف‌کنندگان دارد که در همین راستا ۸۲۰ تست سنجش پرتال و ۱۶۸ نمونه میکروبی آب در صنوف عرضه مواد غذایی انجام شده است.

رفیعی تصریح کرد: سلامت عرضه‌کنندگان مواد غذایی نیز بسته به صنف موردنظر در بازه‌های زمانی شش‌ماهه و یک‌ساله مورد پایش قرار می‌گیرد که در سه ماه اول سال جاری ۳۴۰ مورد آزمایش برای این افراد انجام و کارت سلامت صادر شده است.

ماه زرافشون رفیعی با تأکید بر توجه مصرف‌کنندگان در هنگام خرید کالا به تاریخ تولید و انقضا مواد غذایی گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری در بازدیدهای صورت گرفته از صنوف عرضه مواد غذایی در تنگستان هزار و ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاقد مصرف انسانی کشف، جمع‌آوری و معدوم شده است.

مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را پل ارتباطی مردم با شبکه بهداشت و درمان خواند و افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی که سلامت مردم را تهدید می‌کند با استفاده از این سامانه، ما را در جریان قرار داده تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در سه‌ماهه اول سال جاری ۱۵ مورد شکایت از سامانه ۱۹۰ دریافت، پیگیری و اقدامات لازم در زمینه مشکل به وجود آمده صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322578

مهمترین اخبار ایران و جهان: