نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 18:51

برگزاری همایش گرامیداشت شهید چمران در دانشگاه رازی کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه از برگزاری همایش گرامیداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه رازی کرمانشاه در ۳۱ خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار یوسفوند بعد از ظهر دوشنبه در در نشست خبری در آستانه سالروز شهادت شهید چمران و بسیج اساتید که در سالن جلسات دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: شهید مصطفی چمران اسوه، الگو و معیاری برای اساتید انقلابی است که می‌خواهند نقش آفرین و خدمت رسان مردم باشند.

وی با بیان اینکه شهید چمران آیه‌های الهی را در خود پیاده کرده، افزود: شهید چمران یک قله است که باید همه ما به ویژه اساتید تلاش کنیم که به این قله برسیم و این شهید در مسیر هجرت، جهاد و شهادت بود که با وجود موقعیت‌های مناسب و سفر به کشورهای خارج برای علم آموزی اما وظایف خود را در مقابل کشور فراموش نکرد و با درک مناسب از اوضاع جهان مسئولیت خود را رها نکرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در سالروز شهادت شهید چمران به دنبال نمایش این ارزش‌ها برای اساتید تراز انقلاب هستیم، تصریح کرد: بازنمایی و بیان ارزش‌های شهدا و انقلاب اسلامی پیام فرهنگی به دنبال دارد که باید به آنها عمل شود.

وی ادامه داد: برنامه بزرگداشت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید در روز ۳۱ خرداد ماه در سالن فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات در ۲ بخش شامل بخش کشوری به صورت ویدئو کنفرانس و بخش استانی به صورت حضوری و با شرکت اساتید صورت خواهد گرفت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مراسم بزرگداشت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید هرساله تشکیل شده، یادآور شد: شعار راهبردی گردهمایی سال جاری «جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای حمکرانی» است.

یوسفوند در پایان یادآور شد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ استاد که ۵۰ درصد اساتید استان کرمانشاه را شامل می‌شود عضو بسیج بوده و همچنین پیش بینی شده که ۶۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان بسیجی استان در همایش روز ۳۱ خرداد حضور یابند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296334

مهمترین اخبار ایران و جهان: