نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 00:14

حق آبه کشاورزان پایین دست سد اکباتان با برنامه تامین می شود

همدان-استاندار همدان گفت: مجوز لازم در راستای تأمین حق آبه کشاورزان پایین دست سد اکباتان در تابستان طبق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان اخذ و براساس برنامه، حق آبه کشاورزان تأمین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به نشست با محمد جوانبخت؛ معاون آب و آبفای و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور و معاونان مربوطه در خصوص تکمیل ابرپروژه آب‌رسانی به شهر همدان و شهرهای دارای تنش آب در استان همدان گفت: در این جلسه، در خصوص تسریع در تکمیل تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز ابَرپروژه آبرسانی به همدان بحث و تبادل‌نظر شد.

وی با بیان اینکه طی این جلسه، مقرر شد که تأمین اعتبار طرح در اولویت اعتباری وزارت نیرو قرار گیرد؛ عنوان کرد: هم چنین، مجوز لازم در راستای تأمین حق آبه کشاورزان پایین دست سد اکباتان در تابستان طبق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان اخذ شده و بر اساس برنامه، حق آبه کشاورزان تأمین خواهد شد.

استاندار همدان ادامه داد: هم چنین، مصوبه مطالعات مرحله اول پروژه تأمین آب مورد نیاز شهر کبودرآهنگ، پایگاه شهید نوژه و شهر فامنین از طرح ابَرپروژه آبرسانی به همدان اخذ شده و به زودی شاهد شروع عملیات طراحی و اجرا پروژه به صورت ای پی سی خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296778

مهمترین اخبار ایران و جهان: