نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 20:23

تابستان داغ استان فارس آغاز شد/ لامرد با 47 درجه رکورد شکست

طبق اعلام مدیرکل هواشناسی استان فارس شهرستان مُهر با ۴۷ درجه سانتیگراد رکورددار گرمای هوا در استان فارس در اولین روز تیرماه 1402 بوده و سپیدان با حداقل دمای 13 درجه روز نسبتا خنکی را سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسعود حقیقت با اعلام این خبر گفت: با توجه به بررسی سامانه‌ها و نقشه‌های هواشناسی فردا جمعه دوم تیرماه، آسمان استان صاف و آفتابی با جوی آرام و گاهی همراه با غبار محلی خواهد بود و از فردا بعد از ظهر وزش باد و روند تدریجی افزایش دما پیش بینی شده است.

حقیقت اضافه کرد: مُهر با 47 درجه گرم‌ترین شهرستان استان بوده و پس از مهر، لامرد، خنج و فورگ داراب با ۴۵، قیرو کارزین و لارستان با ۴۴، زرین دشت و گراش با ۴۳، جهرم، داراب و حسن آباد این منطقه به همراه فراشبند، کازرون و کوهچنار با ۴۲ درجه و نورآباد ممسنی با ۴۱ درجه سانتیگراد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و شیراز نیز با 37 درجه سانتی‌گراد دیگر شهر گرم استان بود.

وی اضافه کرد: دمای هوا در سپیدان حداقل ۱۳ و حداکثر ۳۲ درجه بالای صفر بود و خنک‌ترین شهر فارس را به خود اختصاص داد و در سایر ایستگاه‌های هواشناسی فارس دمای هوا بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شد.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302878

مهمترین اخبار ایران و جهان: