نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:43

برگزاری مسابقات قرآن نیروی انتظامی همدان

همدان- رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی همدان از برگزاری مسابقات قرآن نیروی انتظامی همدان در اول تیر ماه در قالب ۱۱ رشته خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ناجا اظهار کرد: امسال نیز این مسابقات از مرحله شهرستانی تا مرحله کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله استانی این مسابقات در استان همدان روز پنج شنبه ساعت ۶ تا ۷ صبح در محل ستاد انتظامی همدان برای نیروهای اداری و سربازان برگزار می‌شود؛ افزود: مسابقات قرآن بانوان کادر انتظامی نیز فردا در کانون امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی همدان از شرکت ۲۰۰ نفر از کارکنان کادری و سربازان در مرحله استانی این مسابقات خبر داد و گفت: این شرکت کنندگان از شهرستان‌های مختلف استان بوده که مرحله شهرستانی این مسابقات را پشت سر گذاشته و از بین شرکت کنندگان شهرستانی به عنوان راه یافته به مرحله استانی با هم رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام جوشقانی یادآور شد: مسابقات در ۱۱ رشته شامل، قرائت، قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۳ جز، ۵ جز، ۱۰ جز، ۱۵ جز، ۲۰ جز و حفظ کل و همچنین تفسیر جز ۲۲ و جز ۲۵ خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحله استانی خانواده‌های نیروی انتظامی نیز ۱۵ تیر ماه برگزار خواهد شد؛ افزود: در این زمینه این مسابقات برای خانواده‌ها در دو رده سنی فرزندان زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و همسران کارکنان انتظامی برگزار خواهد شد.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند؛ تصریح کرد: مسابقات قرآن نیروهای مسلح هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که امسال این مسابقات به میزبانی نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در بین نیروهای مسلح هر ارگان همه ساله مسابقات داخلی خود را دارد و نیروی انتظامی نیز همه ساله این مسابقات را برگزار می‌کند؛ افزود: اما مسابقات کل نیروهای مسلح دو سال یک بار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جوشقانی اضافه کرد: امیدواریم امسال نیروی انتظامی بتواند در بین مسابقات نیروهای مسلح رتبه برتر را کسب کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301778

مهمترین اخبار ایران و جهان: