نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 18:10

سالانه۱۰میلیون قطعه انواع بچه ماهی در پلدشت تکثیر می شود

ارومیه - رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: سالانه به طور میانیگن نزدیک به ۱۰میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این مرکز تکثیر و پرورش می یابد.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با پایان فصل صید و صیادی و با هدف جلوگیری از خطر انقراض گونه های مختلف آبزی در منابع آبی شمالغرب کشور، عملیات تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان استخوانی در مرکز شهید کاظمی پلدشت آغاز شد.

وی ادامه داد: صید غیرمجاز و غیرمسئولانه برخی از آبزیان را در خطر انقراض قرار داده است و برای جلوگیری از خطر انقراض، عملیات تکثیر بچه ماهیان استخوانی در مرکز شهید پرورش انواع بچه ماهیان استخوانی در مرکز شهید کاظمی پلدشت تنها مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شمالغرب کشور آغاز شد.

مقدم گفت: با راه اندازی این مرکز، آذربایجان غربی در تکثیر و پرورش و تولید انواع بچه ماهیان خود کفا شده است و سالانه به طور میانیگن نزدیک به ده میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این مرکز تکثیر و پرورش می یابد.

وی افزود: از هر قطعه ماهی مولد کپور ماده، سیصد هزار قطعه لارو تولید می شود و پیش بینی می شود امسال بیش از سی میلیون قطعه لارو در این مرکز تولید شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت گفت: امسال در این مرکز نزدیک به ۸ میلیون قطعه انواع بچه ماهی از خانواده کپور تکثیر و پرورش می یابد و ماهی ۴۲۰ منبع آبی استان آذربایجان غربی و ۱۰ منابع آبی در ۵ استان کشور تامین می شود.

سالانه ۱۸ هزار تن انواع آبزیان اعم از آبزیان گرم آبی و سرد آبی و ماهیان بومی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

بچه ماهیان رها شده پس از گذشت سه ماه و رسیدن به اوزان بالی ده گرم، در منابع آبی آذربایجان غربی و استان های شمالغرب کشور رها می شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283278

مهمترین اخبار ایران و جهان: