نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 20:22

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس: نباید سرنوشت صنعت کشاورزیِ ما همچون صنعت خودروی ما شود

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید سرنوشت صنعت کشاورزیِ ما همچون صنعت خودروی ما شود، گفت: باید مشکل را حل کرد، باید دید مشکل کشاورز چیست، باید بهره‌وری را بالا برد، باید دانش‌بنیان‌ها را وارد میدان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت چابک و میدانی است و امروزه چه در عرصه سیاست خارجی و چه در امور دخلی، شاهد این خصیصه از سوی دولت هستیم.

زارعی افزود: این روزها خبر حضور رئیس جمهور در آمریکای لاتین را مشاهده می‌کنید که با چه عظمتی در حال انتشار است که بیانگر سیاست خارجی موفق دولت در منطقه و در عرصه جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: این تحرکات نشان می‌دهد که ما از حالت انفعالِ سیاست خارجی دوران گذشته، به‌ویژه دوران هشت‌ ساله دولت اصلاحات، بیرون آمدیم و امروز در صحنه سیاسی، به یک دیپلماسی اقتصادی و سیاسی فعّال و موفق در این دولت انقلابی رسیدیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: ارتباط با کشورهای منطقه به‌ویژه در مقوله اقتصادی، یک امر لازم و ضروری است و این دولت نیز بر اساس مَنویات مقام معظم رهبری، به صورت میدانی در حال تحقُق منویات رهبری در خصوص ارتباط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای اسلامی است.

منصورعلی زارعی بیان کرد: این روزها می‌بینید که وقتی بحث گشایش روابط ایران با کشورهای دیگر و روابط عزتمندانه مطرح می‌شود، هم سلبریتی‌های خارج کشور و هم آمریکا و همچنین سلبریتی‌ها و برخی عوامل داخلیِ حامی آمریکا ،پایِ‌کار می‌آیند و چون خودشان اهل کار نبودند تصور می‌کنند این دولت نیز پای‌ِکار نیست و این اقدامات را زیر سوال می‌برند.

عضو کمیسیون اصل نَودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مطمئنا با توجه به شرایط موجود در میاندورود، ما هم به یکسری کارهای زیرساختی و هم به یکسری اقدامات میدانی نیاز داریم تا مشکلات کشاورزی به حداقل ممکن برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما در بحث آب، کاری به تَرسالی و خشکسالی نداریم و باید از آب استفاده بهینه داشته باشیم؛ لذا باید برای سیاست‌های آب، دارای برنامه نظیر تغییر الگوی کشت باشیم. زیرا اراضی پایین‌دست ما هر ساله تحت استرس کم‌آبی قرار دارند و باید به سمتی برویم که این اراضی را به سمت کشت‌های جایگزین نظیر کشت گلخانه‌ای هدایت کنیم.

منصورعلی زارعی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید هم دست افرادی که این روزها استعفا دادند و هم  دست کسانی را که بَناست در آینده به عرصه انتخابات ورود کنند، با احترام فشرد و مردم را به سمت انتخابات هدایت کرد. این افراد را نیز باید بر اساس قانون، کمک کرد؛ چرا که انتخابات برای ما یک موضوع حیاتی است.

منصورعلی زارعی تاکید کرد: مطالبه‌گری یک اصل و از ویژگی‌های نیروهای جهادی است و باید پیگیری و ترویج شود و این روزها بحث تهاتُر قیر حل شده‌ است و به زودی اتفاقات خوبی را شاهدیم.

زارعی هشدار داد: امروز وضعیت صنعت خودرو کشور به جایی رسیده که به صورت ضروری باید بگوییم تنها راهکار، واردات است چرا که خوب عمل نکردیم؛ حال نیز نباید صنعت کشاورزی ما هم به این وضع دچار شود که برنج‌های ما در انبار فاسد شود و بگوییم راهکار، واردات است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید سرنوشت صنعت کشاورزیِ ما همچون صنعت خودروی ما شود، تاکید کرد: باید مشکل را حل کرد، باید دید مشکل کشاورز چیست، باید بهره‌وری را بالا برد، باید دانش‌بنیان‌ها را وارد میدان کرد، باید کیفیت را بالا برد نه اینکه برنج وارد کنیم که این امر، مطالبه ماست.

وی متذکر شد: باید در میدان باشیم و کار کنیم، باید برای میاندورود برنامه‌ریزی کنیم و ببینیم برای آب و در بحث کشاورزی چه اقداماتی را می‌خواهیم انجام دهیم.

زارعی گفت: باید در کنار حضور میدانی و اقدامات، حتما اقدامات زیرساختیِ همراه با برنامه را، هر چند ۱۰ ساله در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات حوزه آب و کشاورزی این منطقه را پشت سر بگذاریم.

سواحل میاندورود حیاط‌خلوت افراد فرصت‌طلب نیست

علی طالبی فرماندار شهرستان میاندورود نیز در این جلسه گفت: با توجه به تَنش آب کشاورزی و آب شُرب شهرستان، استاندار ، نمایندگان و مدیران‌کل در روزهای گذشته در شهرستان بازدیدهای موثری داشتند که مُصوبات خوبی هم در زمینه تنش‌زُدایی داشتیم. بر همین اساس از دستگاه‌های شهرستانی به ویژه جهادکشاورزی انتظار پیگیری داریم تا بتوانیم کمی از مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان میاندورود با توجه به آغاز طرح دریا عنوان کرد: ۱۲ دستگاه و نهاد در کنار یکدیگر باید در اجرای طرح دریای امسال کمک کنند تا مردم ضمن رعایت موازین شرعی (حجاب و عفاف) نهایت بهره‌برداری از ساحل را داشته باشند.

طالبی ورکلائی افزود: اجازه نمی‌دهیم که ساحل میاندورود، حیاط‌خلوت افراد فرصت‌طلب باشد که باعث جریحه‌دار شدن روحیه امت حزب‌الله و مُتدَینین و خانواده‌های شهدا شوند. لذا از نیروی انتظامی انتظار داریم همراه با بسیج و ستاد امر‌به‌معروف به این موضوع اهمیت دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میاندورود، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات گفت: هیچ یک از مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی حتی دهیاران،اجازه ندارند به نفع یا علیه کاندیدای احتمالی جلسه‌ای برگزار یا در آن شرکت کنند.

پایان پیام/ ۸۶۰۶۹ /م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291078

مهمترین اخبار ایران و جهان: