نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:49

باید ناتو را درباره لزوم استقرار سلاح اتمی در ورشو متقاعد کنیم

نخست وزیر لهستان می‌گوید که مقامات این کشور در نظر دارند تا اعضای ناتو را درباره زمان «ضرورت» استقرار سلاح هسته‌ای در ورشو متقاعد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماتئوس موراویتکسی، نخست وزیر لهستان در نشستی خبری گفت که مقامات این کشور تمایل دارند تا درباره زمان «ضروری» استقرار تسلیحات هسته‌ای در ورشو، اعضای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را متقاعد کنند.

موراویتسکی در واکنش به اینکه آمریکا هنوز مذاکرات با لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در این کشور را تایید نکرده، گفت: به قول معروف «استمرار رمز رسیدن به موفقیت است.»

وی افزود: در شرایطی که روسیه از برنامه‌های خود برای استقرار سلاح هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس پرده برداشته، لهستان هم خواستار بالاترین سطح امنیتی است.

نخست وزیر لهستان تاکید کرد: ما برای تقویت امنیت تلاش می‌کنیم و در این راستا، برنامه استفاده مشترک از تسلیحات هسته‌ای موسوم به «اشتراک‌گذاری هسته‌ای»، به معنای واقعی امنیت ما را تحکیم می‌کند و دراین‌باره با متحدان‌مان صحبت خواهیم کرد.

اجلاس پیش روی ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی قرار است ۲۰ و ۲۱ تیر برگزار شود و انتظار می‌رود مساله استقرار سلاح‌های تاکتیکی روسیه در بلاروس و همچنین پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی از جمله موضوعات این اجلاس باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324634

مهمترین اخبار ایران و جهان: