نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:04

رانت و فساد خط قرمز ما است/ برخورد بدون اغماض با متخلفان

خرم‌آباد- رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه رانت، تبعیض و فساد خط قرمز ما در دستگاه قضایی است از برخورد قاطع و بدون اقماض با متخلف در این رابطه در هر جایگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید شهواری امروز یکشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد لرستان ضمن اشاره به اینکه دغدغه مندی اعضای این ستاد در حوزه مفاسد خصوصاً مفاسد اقتصادی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: گردآوری اطلاعات و مدارک در حوزه فساد خصوصاً فساد اقتصادی کاری ارزشمند است چه در قالب قرارگاه باشد و چه در قالب قرارگاه نباشد.

وی افزود: نتیجه ارائه اطلاعات بسیار مهم و ارزشمند است چرا که اگر در این زمینه اطلاعاتی داده شود، پیشگیری از فساد و برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: ما در دادگستری از این اطلاعات استقبال می‌کنیم به شرط آن که اطلاعات خام نبوده و این اطلاعات قابل ارزیابی و مستند باشند و یا زمینه‌هایی را برای ما ایجاد کند که ما بتوانیم با پیگیری آنها را مستند کنیم.

حجت الاسلام شهواری، بیان داشت: اطلاعات واصل شده حتماً پیگیری و به مراجع ذیصلاح برای پیگیری، اقدام عاجل و به موقع ارجاع داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: هرکسی در هر بخشی از استان فسادی را می بیند آن را به صورت مستند به دادگستری گزارش کند، ما در دادگستری پیگیری کرده و همین کار سبب پیشگیری از وقوع فساد خواهد شد چرا که اصولاً نباید گذاشت فساد به وجود بیاید.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید بر این موضوع که با مسئله فساد با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: به وجود آمدن فساد تبعات زیادی دارد و جبران خسران آن مشکل است و بایستی در این زمینه بیشتر به پیشگیری توجه کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: دستگاه‌ها با همه عده و عده‌ای که دارند ظرفیت‌ها و امکانات وسیعی ندارند که یک اشراف همگانی داشته باشند و ارائه همین اطلاعات می‌تواند بسیار مفید باشد چنانچه که می‌بینیم خیلی از پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری در زمینه فساد پایه آنها گزارشات مردمی بوده است.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به اینکه یکی از خط قرمزهای دادگستری استان رانت، تبعیض و فساد است، گفت: اگر در جایی ببینیم که فسادی رخ داده است بدون توجه به اینکه چه شخصیتی است و به چه جایی وابسته است برخوردی بدون اغماض، جدی و عبرت آموز خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293034

مهمترین اخبار ایران و جهان: