نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 10:04

اجرای طرح مهارت تابستانه از ۲۰ تیرماه در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از اجرای طرح مهارت تابستانه از ۲۰ تیرماه در کرمانشاه خبر داد.

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دستورالعمل ویژه مهارت تابستانه، اظهار کرد: این دستورالعمل در شورای مهارت آموزی استان کرمانشاه تبیین شده که بر اساس این دستورالعمل مقرر شده که تمامی مراکز و دستگاه‌های استان در طرح مهارت تابستانه پذیرش داشته باشند.

وی افزود: طرح مهارت تابستانه به سمت آموزشگاه‌های آزاد سوق داده که در استان کرمانشاه حدود ۳۶۰ آموزشگاه آزاد با رشته‌های متنوع فعال هستند و همچنین در آموزشگاه‌های دولتی ۱۱۸ کارگاه در حال فعالیت هستند که پس از خالی شدن ظرفیت آنها در طرح تابستانه امسال بکارگیری خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: آغاز اجرای طرح مهارت تابستانه از تاریخ ۲۰ تیرماه خواهد بود و ثبت نام این دوره‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری در سامانه مربوطه طراحی شده و کلاس‌های مهارت آموزی این دوره نیز تا ۱۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

نوری با تاکید بر اینکه طرح نهایی نحوه اجرا و برگزاری کلاس‌های آموزشی تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد و در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه با دستگاه‌های استان مانند ناحیه سپاه پاسداران، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و… منعقد شده است.

وی به جامعه هدف طرح مهارت آموزی تابستانه در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: اجرای این طرح دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان کرمانشاه برنامه ریزی شده که به دانش آموزان مناطق محروم برای شرکت در این طرح توجه ویژه صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر افزایش و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: با توجه به استقبالی که از سوی اولیا و دانش آموزان مشاهده می‌شود پیش بینی می‌کنیم که هیچ ظرفیت خالی در اجرای این در استان نخواهیم داشت و تمامی خانواده‌ها باید بدانند که فردی که دارای مهارت است هیچگاه بیکار نمی‌ماند.

نوری ادامه ادامه داد: سیاست گذاری در دولت و نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی در حال حرکت است و بی شک مسیر اشتغال از مهارت آموزی گذر می‌کند که در همین راستا کلاس‌های مهارت آموزی، ارتقا مهارت و آموزش مهارت‌های نوین و پیشرفته در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341478

مهمترین اخبار ایران و جهان: