نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:35

پیشگیری از پوسیدگی دندان برای ۴۳۰۰ دانش آموز دیلمی انجام می‌شود

بوشهر- مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۶ تا ۱۲ سال برای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان دیلم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رمضانی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی اجرای مرحله اول وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان دیلمی اظهار داشت: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۱۲-۶ سال برای بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود که مرحله اول این طرح از اوایل تیرماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد و انتظار می‌رود مرحله دوم نیز در بهمن‌ماه اجرا شود.

مدیر آموزش و پرورش دیلم با اشاره به اینکه از نظر علمی ثابت شده است که فلوراید تراپی می‌تواند تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد، تصریح کرد: فلوراید ماده‌ای است که وقتی در مجاورت مینای دندان قرار می‌گیرد با نفوذ به آن باعث استحکام دندان در برابر پوسیدگی می‌شود.

رمضانی ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح افزود: آموزش و پرورش در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان آمادگی کامل جهت همکاری برای اجرای این طرح را دارد و انتظار می‌رود خانواده‌ها در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

 پیشگیری از پوسیدگی دندان برای ۴۳۰۰ دانش آموز دیلمی انجام می‌شود

اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در این نشست با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان، گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری مربوط به فعالیت میکروب‌های محیط دهان است که می‌تواند از یک دندان به دندان دیگر انتقال یابد.

هادی جوانبخت با اشاره به اینکه فلوراید تراپی، یکی از راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها است، افزود: فلورایدتراپی در سنین ۶ تا ۱۲ سال و هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم افزود: این طرح طی ۲ سال اخیر و به علت شیوع ویروس کرونا انجام نگرفته، که با توجه به حجم پوسیدگی و اهمیت مراقبت از دندان، انتظار همکاری و مراجعه خانواده‌ها برای انجام این امر است.

وی گفت: دو مرکز فاطمه‌الزهرا (س) و امام‌رضا (ع) شهر بندر دیلم و خانه‌های بهداشت در روستاهای شهرستان آمادگی ارائه این خدمت به صورت رایگان را دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280134

مهمترین اخبار ایران و جهان: