نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 18:42

لزوم تأسیس کتابخانه عمومی در شهر جدید ایوانکی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به جمعیت ساکن در شهر جدید ایوانکی و نبود هیچ مکان فرهنگی در آن منطقه، خواستار تخصیص و جانمایی زمین در مکانی مناسب برای تأسیس یک باب کتابخانه عمومی استاندارد در این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های شهرستان گرمسار و پیگیری چگونگی تخصیص زمین برای تأسیس کتابخانه در شهر جدید ایوانکی با رضا خانی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه‌ها و نیروهای شاغل در گرمسار و برنامه‌های فرهنگی- آموزشی اجراشده در کتابخانه‌های این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگ مقوله کتاب است و برای گسترش فرهنگ عمومی جامعه باید در وهله اول به این امر مهم توجه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه کتاب‌خوانی موجب رشد شخصیت انسان شده و در پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است و برای دستیابی به این مهم، کتابخانه‌های عمومی نیازمند همکاری و همیاری تمام ارگان‌ها، ادارات و نهادها هستند.

طاهریان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در بلندمدت تأثیرگذار خواهد بود، افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ به ویژه حیطه کتاب و کتاب‌خوانی آثار بلندمدت دارد که ممکن است سال‌ها بعد تأثیرات و نتایج آن مشاهده شود.

وی ضمن اشاره به جمعیت ساکن در شهر جدید ایوانکی و نبود هیچ مکان فرهنگی در آن منطقه، خواستار تخصیص و جانمایی زمین در مکانی مناسب برای تأسیس یک باب کتابخانه عمومی استاندارد در این شهر شد.

تجهیزات کتابخانه‌های عمومی نیازمند به روزرسانی

در ادامه این نشست رضا خانی، فرماندار شهرستان گرمسار نیز بابیان اینکه فضاها، امکانات و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی نیازمند به‌روزرسانی و تجهیز است، گفت: بهسازی و به‌روزرسانی فضای کتابخانه باعث ایجاد جذابیت و جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها و افزایش مطالعه می‌شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی یکی از آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است، افزود: استفاده بیش از حد از فضای مجازی منجر به مسائل و مشکلات بسیار می‌شود بنابراین باید خدمات‌دهی و طراحی کتابخانه‌های عمومی به گونه‌ای باشد که در راستای جذب مخاطبان و برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گام بردارد.

فرماندار گرمسار گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را یکی از راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: ترویج کتاب و کتاب‌خوانی باید در تمامی نسل‌ها نهادینه شود تا بتوان جامعه‌ای سرشار از خلاقیت و ایده‌های نو پرورش داد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1342178

مهمترین اخبار ایران و جهان: