نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:22

رژیم صهیونیستی شکنجه اسرای فلسطینی را تشدید کرد

نهادهای حقوقی فلسطین از تشدید شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با گسترش مقاومت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با شکنجه از تشدید شکنجه اسرای فلسطینی با هدف مقابله با گسترش مقاومت در کرانه باختری خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «از اوایل سال جاری میلادی همزمان با افزایش مقاومت علیه اشغالگران، مسئولان اسرائیل نیز در تلاش برای تضعیف مقاومت، شکنجه اسرا را تشدید کرده‌اند».

در این بیانیه با اشاره به اینکه شکنجه و بدرفتاری مهم‌ترین جنایت‌های برنامه‌ریزی شده و ثابت رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی است، آمده است: «مقامات اسرائیل در طول دهه‌های گذشته شیوه‌ها و سیاست‌هایی را برای هدف قرار دادن جسمی و روحی اسرا ابداع کرده‌اند».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، رژیم صهیونیستی همچنین دستوراتی مبنی بر ممنوعیت ملاقات با وکلا و طولانی شدن مدت زمان اجرای تحقیقات که بعضا بیش از یک ماه طول می‌کشد، صادر کرده است.

باشگاه اسیر فلسطین همچنین با اشاره به شیوه‌های شکنجه از جمله نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی سرد و فاقد تهویه، محرومیت از خواب، غذا و آب آشامیدنی و ضرب و شتم و غیره آورده است که هدف رژیم صهیونیستی از شکنجه اسرای فلسطین در درجه اول اعمال فشار بر اسرا برای گرفتن اعتراف از آنهاست و در نتیجه این سیاست از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۷۳ اسیر به شهادت رسیده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311378

مهمترین اخبار ایران و جهان: