نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1403 - 15:46

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1709334

مهمترین اخبار ایران و جهان: