نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:01

وزیر کشور ترکیه: جهانیان از آمریکا متنفر هستند

وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه آمریکا همچنان در حال از دست دادن آبروی خود در جهان است، گفت که چیزی به نام اروپا وجود ندارد زیرا آنها یک قطار در کاروان آمریکایی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در ادامه انتقادات خود از دولت واشنگتن، امروز (چهارشنبه) گفت تمام دنیا از آمریکا متنفر است.

سویلو در همایشی با جوانان در استانبول، توضیح داد: «آمریکا همچنان در حال از دست دادن آبروی خود است، کل جهان از آمریکا متنفر است. اروپا مهره آمریکا در آفریقا است، همه کشورهای آفریقایی از کشورهایی که آنها را استثمار می‌کنند متنفر هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه چیزی به نام اروپا وجود ندارد و نباید نقش آن بزرگنمایی کرد، اظهار داشت: «آمریکا وجود دارد. اما اروپا یک قطار در کاروان آمریکا است. هیچ چیز خاصی در آن وجود ندارد».

وزیر کشور ترکیه سپس به انتقاد از اتحادیه اروپا پرداخت و افزود: «رهبران اروپایی دائماً بی‌اعتبار می‌شوند، جمعیت آنها در حال پیرشدن است، اروپا در تولید با مشکلاتی مواجه است. غرب دیگر حاکمیتی ندارد».

طبق این گزارش، سویلو همچنین تاکید کرد: «غربی‌ها سعی می‌کنند عادت‌های خود را حفظ کنند. ترکیه در حال تغییر تاریخ است. این انتخابات همان انتخاباتی است که در آن تاریخ به کلی تغییر خواهد کرد. به همین دلیل است که آمریکا فشار می‌آورد، اروپا فشار می‌آورد».

وی پیش از این نیز با اشاره به مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور، به سفیر آمریکا در آنکارا هشدار داده بود: «دست کثیفت را از ترکیه بکش». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159578

مهمترین اخبار ایران و جهان: