نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:14

چه کسانی بهره بیشتری از قرآن کریم می‌برند؟

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به چگونگی بهره‌برداری حداکثری از معارف قرآن اشاره کرد و آمادگی قلبی را مهم‌ترین شرط اثرگذاری قرآن کریم دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه مسابقات معارفی آموزش و پرورش شهرستان سمنان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مسؤولان و مربیان پرورشی و جمعی از دانش‌آموزان در حسینیه شهدای مدافع حرم منطقه عمرانکوه محلات سمنان برگزار شد، به چگونگی بهره‌برداری حداکثری از معارف قرآن اشاره کرد و آمادگی قلبی را مهم‌ترین شرط اثرگذاری قرآن کریم دانست.

وی با بیان اینکه هرکس پاکیزه‌تر باشد بهره بیشتری از قرآن کریم خواهد برد، گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه واقعه می‌فرماید «إنَّهُ لَقُرءَان کَریم. فِی کتَٰبٖ مَّکۡنُونٖ. لَّا یمَسُّهُۥٓ إِلَّا ٱلۡمُطَهَّرُونَ» این قرآن کریم است، اصل آن در لوح محفوظ الهی است و جز پاکیزگان آن را لمس نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: علاوه بر پاکیزگی جسمی برای دریافت معارف قرآن کریم به طهارت قلبی و باطنی نیز نیاز داریم و باید قلب خود را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

مطیعی ادامه داد: انس با قرآن کریم اگر با ترک معاصی و دوری از بداخلاقی‌ها همراه شود، به تأثیرگذاری بر قلوب و ایجاد بصیرت قلبی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) بالاترین افراد در بهره‌برداری از آیات نورانی قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، توفیق انس حقیقی با قرآن کریم را به همه ما عنایت فرماید.

در این آیین از برگزیدگان مسابقات معارفی آموزش و پرورش شهرستان سمنان با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137578

مهمترین اخبار ایران و جهان: