نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 00:32

قاهره خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سودان شد

وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع بر ضرورت آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سودان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان و محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای واکنش سریع خواستار فوری آتش بس در سودان شد.

شبکه خبری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که «احمد ابو زید»، سخنگوی وزارت خارجه مصر با اعلام این مطلب گفت: «سامح شکری در دو تماس تلفنی با طرفین درگیری خواست تا آتش بس فوری در سودان برقرار کنند».

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که شکری در تماس‌های خود بر نگرانی عمیق مصر در نتیجه تداوم درگیری‌های نظامی و قربانیان بی‌گناه ناشی از آن و قرار دادن امنیت و ثبات سودان در معرض خطرات جدی تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر در این بیانیه تاکید کرد که رنجی که مردم سودان در نتیجه نبردهای مداوم تجربه می‌کنند، ایجاب می‌کند که همه طرف‌ها به آتش‌بس پایبند باشند تا امکان عملیات امدادی و ارائه کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به کسانی که مستحق آن هستند، پیدا شود.

گفتنی است صبح پنجشنبه، با وجود توافق دو طرف با آتش‌بس جدید به مدت ۷ روز، درگیری‌های خشونت‌آمیز در خارطوم، پایتخت سودان، بین ارتش و نیروهای واکنش سریع از سر گرفته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189234

مهمترین اخبار ایران و جهان: