نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 15:41

پویایی جامعه نتیجه تلاش جامعه کارگری است

زنجان-امام جمعه زنجان اظهار کرد: پویایی جامعه مرهون تلاش جامعه کارگری بوده و باید از این قشر قدردانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر، گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت جامعه هستم، باید از تلاش جامعه کارگری قدردانی کرده و به این قشر اهمیت دهیم؛ چرا که به نوعی حیات امروز کشور در دست کارگران است.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به نیازهای اولیه کارگران از جمله حقوق و مسائل رفاهی آن‌ها توجه شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد حیات جامعه را در دستان قشر بگذاریم که خود نیازهای زیادی دارد، این حیات به خطر خواهد افتاد، بنابراین خواسته‌های جامعه کارگری که جزو خواسته‌های اولیه و بحق است، باید برآورده شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جامعه به حضور کارگران نیاز داشته و بدون تلاش این قشر، چرخ‌های اقتصادی کشور از حرکت باز خواهد ایستاد، ادامه داد: قشر کارگر نه تنها در برهه کنونی، بلکه در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نیز دین خود را به تقدیم 14 هزار شهید به ایران اسلامی ادا کرد تا کارگران در این عرصه نیز پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره و ضمن تبریک این هفته به فرهنگیان استان، ابراز کرد: معلمان به واسطه نقش مهمی که در امور تربیتی دارند، همواره باید مورد تکریم باشند؛ چرا که دغدغه‌مند بودن معلم باعث خواهد شد تا دغدغه اصلی آن‌ها که همانا تربیت نسلی سازنده و آگاه است، در اولویت قرار نگرفته و یا آن طور که باید به انجام نرسد.

امام جمعه زنجان همچنین به سفرهای اخیر انجام شده در سطح ایران به کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: بدون شک این سفرها می‌تواند اهرمی سازنده برای همگرایی بیشتر منطقه‌ای میان ایران و کشورهای عرب منطقه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190334

مهمترین اخبار ایران و جهان: