نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:33

ضیافت افطار به مناسبت روز جهانی قدس در سفارت ایران در قرقیزستان

سفارت ایران در قرقیزستان مراسم ضیافت افطار به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک،سفارت ایران در قرقیزستان به مناسبت  روز جهانی قدس مراسم افطاری برگزار کرد.

در این مراسم از سفیران کشورهای مختلف، نماینده سابق پارلمان، برخی مقامات دینی و مذهبی قرقیزستان، رایزن فرهنگی و همکاران سفارت ایران دعوت شد.

«سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان ضمن خوشامدگویی گفت: ماه رمضان ماه بسیار پربرکتی برای مسلمانان است. علاوه بر این، ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت دوستی‌ها و صمیمیت میان مسلمانان می باشد. در روزهای ماه رمضان بخوبی می توان جلوه های همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و کشورهای اسلامی را مشاهده کرد.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که در ماه رمضان امسال شاهد اتفاقات خوبی در جهان اسلام و در روابط میان کشورهای اسلامی هستیم.گسترش روابط میان کشورهای اسلامی همواره خشم دشمنان اسلام و تقویت روحیه مسلمانان را موجب شده است. نمونه آن را می توان در واکنش کشورهای مختلف نسبت به تحولات اخیر در روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عربستان سعودی مشاهده نمود.

کشورهای دوست، دولت های منطقه و ملت های مسلمان از این نزدیکی و دوستی خوشحال شده و در مقابل دشمنان اسلام و در رأس همه آنها رژیم صهیونیستی از این رویداد ناراحت و خشمگین می باشند. مسلمانان بر اساس آموزه های دینی نشان داده اند که انسان هایی صلح طلب و در عین حال مقاوم در مقابل سختی ها و توطئه های دشمنان می باشند.

خرازی به اهمیت موضوع قدس پرداخت و افزود:  امروز عالی ترین نمونه مقاومت را می توان در مبارزات مردم فلسطین مشاهده کرد. فلسطینیان سرآمد مقاومت در مقابل دشمنان اسلام بشمار می روند. امروز آرمان فلسطین مهمترین عنصر وحدت بخش در جهان اسلام و تقویت کننده فضای همبستگی میان مسلمانان است.

به گفته وی، وقایعی که این روزها در سرزمین های اشغالی فلسطین اتفاق می افتد ضمن آنکه دل هر مسلمانی را به درد می آورد اما نوید بخش آینده ای روشن برای جهان اسلام خصوصا فلسطینیان است. امیدواریم در سایه تحولات اخیر که در روابط میان کشورهای اسلامی بوقوع پیوسته است و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامیده شده است مسلمانان با نشان دادن اتحاد و همبستگی خود زمینه های لازم را برای آزادی قدس شریف فراهم ساخته و در آینده نزدیک در یک صف واحد در بیت المقدس اولین قبله مسلمانان نماز جماعت بر پا دارند.

در ادامه مراسم، مهمانان دعوت شده نماز جماعت برگزار کردند و از سفره افطاری بهره‌مند شدند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147034

مهمترین اخبار ایران و جهان: