نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:05

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیاردتومانی وزارت دفاع به چهاربانده شدن محور نهاوند به آورزمان

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار ۵۰ میلیاردتومانی وزارت دفاع به طرح چهاربانده شدن محور نهاوند به آورزمان خبر داد.

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به تخصیص اعتبار به طرح چهاربانده شدن محور نهاوند به آورزمان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نهاوند برگزار شد با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در عملیات راه‌سازی از سوی این وزارتخانه موافقت به عمل آمد .

وی افزود: محور نهاوند به آورزمان و ملایر در مسیر کربلا و از نقاط پرتردد استان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.  

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه طرح این مطلب و نظر مساعد معاون وزیر دفاع مقرر شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در ادامه عملیات تعریض، ترانشه‌برداری و زیرسازی محور نهاوند به آورزمان از طریق وزارت دفاع در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا بعد از تخصیص اعتبارات سال جاری این مبلغ تسویه شود.

وی افزود: طول محور نهاوند به ملایر ۴۲ کیلومتر است که تاکنون حدود هشت کیلومتر از آن از سمت نهاوند زیر بار ترافیکی رفته و برای اجرای کامل آن نیاز به  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. 

شهبازی از پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق که منجر به افزایش اعتبار از ۳۰ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد تومان با تخصیص صد درصدی در سال جاری شد خبر داد و افزود: این پروژه از محل سفر ریاست جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.

وی گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر  راه و شهرسازی برگزار شد مقرر شد با توجه به افزایش هزینه‌های پروژه به واسطه افزایش قیمت‌ها اصلاحاتی در قرارداد پیمانکار پروژه و افزایش اعتبار آن صورت پذیرد.

شهبازی در پایان به دستاورد دیگر سفر سردار طلایی‌نیک به نهاوند اشاره کرد و افزود: در این نشست سردار از اعلام آمادگی وزرات دفاع به منظور ساخت فروشگاه اتکا در صورت تخصیص زمین مورد نیاز توسط شهرستان و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در حوزه صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت‌های شهرستان نهاوند خبر داد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153578

مهمترین اخبار ایران و جهان: