نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 03:40

سهم فرهنگ در بودجه ناچیز است/ لزوم حمایت از هنرمندان متعهد

دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: سهم فرهنگ در بودجه ناچیز بوده و باید به شکل بهتری دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی وحدانی فر شنبه شب در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جهاد تبیین، با توجه به امکانات و استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله ظرفیت هنری، رسانه‌ای و امثالهم و همینطور برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان باید اهتمامی جدی داشته باشد و در خط مقدم گام بردارد.

وحدانی فر لازمه این کار را برنامه ریزی، خلاقیت و برنامه محور بودن دانست و گفت: شاخصه مدیریت موفق، داشتن برنامه است و با به پای کار آوردن اهل فن و تخصص موفق خواهد شد.

حجت الاسلام وحدانی فر یکی از مهمترین مسائل را توجه به قرآن خواند و تاکید کرد: نسبت به مسائل و مباحث قرآنی و حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی اهتمام داشته باشید.

وی با بیان اینکه برخی حساب و مسیرشان را مشخص کردند. عنوان کرد: مماشات و رأفت نظام اسلامی حد و اندازه‌ای دارد، اما اشکال کار ما این بود که از هنرمندان متعهد کاربلد و انقلابی کمتر حمایت کردیم.

امام جمعه دهدشت ضمن انتقاد از ورود سیاسیون به مقوله فرهنگ گفت: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای بالادستی و دارای ظرفیت است لذا فعال نمودن و تخصصی کردن آن، اهتمام ائمه جمعه و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان دبیر شورا می‌طلبد.

وی یکی دیگر از معضلات فرهنگ را در سال‌های گذشته مسئله بودجه بیان کرد و افزود: بودجه خوبی به فرهنگ نمی‌دادند و یا همانی هم که داده می‌شد سریع در حوزه‌های دیگر استفاده می‌کردند، در واقع در بودجه سهم فرهنگ ناچیز است.

وحدانی فر ادامه داد: این ظلم به فرهنگ و این رویه باید اصلاح شود و باید دستی که در جیب فرهنگی است، قطع شود.

حجت الاسلام وحدانی فر انتخاب مدیر کل و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه را انتخابی شایسته و به جا عنوان کرد و گفت: با توجه خروجی و عملکرد مجموعه فرهنگ و ارشاد تا کنون و در کلیت کار فعالیت ها رضایت بخش بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152134

مهمترین اخبار ایران و جهان: