نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 13:37

ادعای کشورهای اروپایی در حمایت از حقوق بشر ریاکارانه است/لزوم همت مسئولین برای تحقق شعار سال

امام جمعه ارومیه گفت: ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر ریاکارانه است، در فرانسه شاهد هستیم که پلیس آن کشور بدترین رفتار را با زنان و مردان معترض انجام می‌دهد اما با کمال تعجب همان کشورهای اروپایی که در اغتشاشات ایران ادعای حمایت از حقوق بشر را داشتند اکنون در مقابل دولت فرانسه سکوت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان ارومیه با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: در روایتی از امیرالمومنین علی (ع) داریم که می‌فرمایند فرزندم حسن تو جزئی از وجود من نیستی بلکه کل وجود علی هستی که این نشان از عظمت وجودی امام حسن مجتبی (ع) دارد.

وی با بیان اینکه کریم بودن از صفات بارز امام حسن (ع) بود، افزود: طبق روایات اسلامی ایشان در طول زندگی با برکتشان دوبرابر تمام اموال مادی خود را در راه خدا به فقرا بخشیدند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر تصریح کرد: شب‌های یک فرصت استثنایی است برای مومنین که خداوند به صراحت در قرآن کریم میفرماید که شب قدر بهتر از هزار ماه است و این فرصتی فوق‌العاده است.

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید همه مسئولین تمام تلاش خود را در جهت تحقق شعار مهم امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید بکار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اسراف یکی از مسائلی است که متاسفانه جامعه ما دچار آن است، گاها دیده می‌شود که کشوری که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد در بحث مصرف انرژی با کشور ما برابری می‌کند و این موضوعی ناراحت کننده است‌.

وی با اشاره به موضوع رعایت حجاب شرعی در جامعه اضافه کرد: اسلام و دین خدا در موضوع حجاب و پوشش می‌خواهد زن بازیچه و ملعبه بدنظران و بدخواهان نشود، چرا که اسلام وجود زن را بسیار با ارزشمند تر از آن می‌داند که بازیچه برخی سرمایه‌داران و شرکت‌‌ها شود‌.

قریشی با بیان اینکه ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر ریاکارانه است افزود: در فرانسه شاهد هستیم که پلیس آن کشور بدترین رفتار را با زنان و مردان معترض انجام می‌دهد اما با کمال تعجب همان کشورهای اروپایی که در اغتشاشات ایران ادعای حمایت از حقوق بشر را داشتند اکنون در مقابل دولت فرانسه سکوت کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه گفت: چرا وقتی آمریکا و اروپا یک برنامه را فیلتر می‌کنند صدای مدعیان آزادی در نمی‌آید ولی تا مجلس شورای اسلامی خواست یک دخالتی در زمینه فضای مجازی بکند، فریاد نبود آزادی یک عده‌ای بلند شد.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133278

مهمترین اخبار ایران و جهان: