نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 00:43

بارش شدید باران در بانه تاکنون خسارتی در بر نداشته است

ستاد مدیریت بحران شهرداری بانه عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها، با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، خوشبختانه تاکنون خسارت جدی در این باره گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ستاد مدیریت بحران شهرداری بانه با اشاره به تداوم هشدار سطح قرمز، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به ویژه خودداری از توقف شهروندان در حاشیه رودخانه اصلی شهر و نقاط پرمخاطره تاکید کرد.

این ستاد عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها، با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، خوشبختانه تاکنون خسارت جدی در این باره گزارش نشده است.

ستاد مدیریت بحران شهرداری بانه با اشاره به پاکسازی تمامی جدول‌ها، نهرها، کانال های روباز و سرپوشیده هدایت آب‌های سطحی پیش از آغاز بارش باران، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ورودی آب باران به معابر اصلی به ویژه میادین و خیابان‌های مسطح از جمله میدان شهید سلیمانی، میدان ۱۵ خرداد، خیابان صلاح‌الدین ایوبی، چهارراه درمانگاه، تقاطع سلیمان‌بیگ و برخی نقاط دیگر، آبگرفتگی‌های مقطعی ناشی از حجم بالای ورود آب در مقایسه با میزان آب خروجی روی داد که به دلیل عدم تداوم بارش‌های سیل‌آسا و اقدامات به موقع نیروهای خدمات شهری و واحدهای عضو ستاد مدیریت بحران، مشکلات موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد.

آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در کنار سایر واحدهای خدماتی شهرداری هم در آماده‌باش کامل قرار داشته و از نخستین ساعت آغاز بارندگی اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع سیلاب و رفع آبگرفتگی در معابر سطح شهر انجام داده است.

درپی بارش نزولات آسمانی امروز ۳ مورد عملیات آبگرفتگی در محلات سطح شهر به وقوع پیوست که نیروهای امدادی سریعا به محل اعزام و به یاری شهروندان شتافتند.

 شایان ذکر است این سازمان تا برقراری شرایط عادی در آماده‌باش کامل قرار دارد و تمام توان خود را جهت آسایش و رضایتمندی شهروندان به کار خواهد گرفت ضمن اینکه سامانه ۱۲۵ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بانه‌ای است.

اداره هواشناسی بانه هم میزان بارندگی ناشی از بارش شدید باران از شامگاه سه‌شنبه تا ساعت ۱۶ دیروز را ۲۸ میلیمتر اعلام کرد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1143978

مهمترین اخبار ایران و جهان: