نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 09:53

مراسم معنوی احیا شب های قدر در پردیس فرهنگیان امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد

مراسم لیالی قدر همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین «ع» در پردیس فرهنگیان امام خمینی «ره» در گرگان با حضور دانشجویان و اساتید برگزار شد.

گلستان - پریسا مسعودی: لیالی قدر، شب های تجلی میعاد انسان با خدای خویش است.

شب نیایش و دعا، شب حاجت و استعانت و شب اشک و استغفار با ندای "الغوث الغوث خلصنا من النار" است.

شبی که درهای رحمت و محبت خداوند باز می شوند و فرشتگان در این شب فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند و بر مجالس مؤمنین گذشته، بر آنان سلام کرده، برای دعای آنان آمین می‌گویند تا آن گاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب، دعای کسی رد نمی‌شود.

همزمان با شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و در دومین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیای بیست و یکم ماه رمضان،  بامداد چهارشنبه به همراه آیین معنوی و روحانی دعای جوشن کبیر و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، ذکر استغفار و قرآن به سر گرفتن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی انتصاری در جمع دانشجویان و کارکنان پردیس فرهنگیان امام خمینی (ره) خواهران گرگان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار فارس، "کلثوم غلامی"ریاست پردیس فرهنگیان ضمن گرامی داشت لیالی پر فیض و بابرکت قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیق بهره‌مندی از فیوضات این ماه پر خیر و برکت، ایام مصیبت شهادت امام اول شیعیان و پیشوای عدالت‌خواهان جهان، حضرت علی علیه‌السلام را محضر اساتید،کارکنان و دانشجویان تسلیت گفت.

مریم براتی که یکی از دانشجویان خادم سال اولی است و برای شب زنده داری حضوریافته می گوید: اولین سالی است که سعادت داشته ام در دانشگاه به جمع عزاداران و شب زنده داران بپیوندم و همچنین همراه دوستانم از حال و هوای معنوی شب قدر بهره ببرم. بسیار خوشحالم که توفیق یافته ام جز خادمین مولی الموحدین باشم.

شب قدر، قلب رمضان و برتر از هزار ماه است و فضیلت این شب بر سایر شب ها به خاطر  آمرزش گناهان، نزول قرآن بر پیامبر گرامی(ص)، نزول ملائکه و روح و تعیین مقدرات یک سال است.

در روایات آمده‌است که شب قدر، یکی از سه شب ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ در ماه رمضان است که احتمال شب بیست‌وسوم بیش‌تر است. امام علی علیه السلام دلیل مخفی بودن شب قدر را در این می داند که مؤمنان شب های بیشتری را قدر بدانند و در آرزوی درک فضیلت آن به کارهای نیک و عبادت بیشتری بپردازند.

شایسته است عاشقان و شب زنده داران تمام اهتمام خود را در جهت آگاهی برای اعمال این شب به کار گیرند، همچون کارهای پسندیده ای که در طول سال می توانند برای توفیق در این شب انجام دهند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142534

مهمترین اخبار ایران و جهان: