نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 20:08

سوریه: جامعه جهانی جنایات تروریستی صهیونیست‌ها را متوقف کند

وزارت امور خارجه سوریه با محکومیت حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، از جامعه جهانی خواست تا تل‌آویو را برای توقف این اقدامات نژادپرستانه و تروریستی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، دولت سوریه ضمن محکومیت حملات مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، سکوت بین‌المللی در قبال جنایات رژیم اشغالگر و ادامه حمایت غرب از آن را محکوم کرده و تاکید داشت که «این حملات نشان‌دهنده نقض وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مسجدالاقصی است».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، وزارت امور خارجه سوریه امروز چهارشنبه (۱۲ آوریل) در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که «این حملات مستمر به مردم فلسطین نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور حقوق بشر است».

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تصریح کرد: جامعه جهانی باید مسئولیت اخلاقی خود را بر عهده بگیرد و رژیم صهیونیستی را برای توقف این اقدامات و حملاتی که نشان‌دهنده ماهیت نژادپرستانه و تروریستی آن است، تحت فشار قرار دهد.

این بیانیه دولت دمشق در حالی منتشر می‌شود که نظامیان صهیونیست از یک هفته قبل حملاتشان به کرانه باختری و به‌ ویژه مسجدالاقصی را آغاز و تاکنون نیز جنایات‌شان علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند. شهر قدس از ابتدای هفته گذشته و در پی یورش شبانه پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ممانعت از اعتکاف نمازگزاران در آن، شاهد تنش و درگیری بوده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در پی افزایش تنش‌ها، بازدید یهودیان از مسجدالاقصی را تا پایان ماه رمضان ممنوع کرد. این تصمیم ساعتی بعد از آن اتخاذ شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۱آوریل) از ملت این کشور خواست که برای نماز و اعتکاف در مسجدالاقصی، همگی بسیج شوند.

حماس، شامگاه دوشنبه به سخنرانی دفاعی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حملات نظامیان جنایتکارش واکنش نشان داده و در بیانیه‌‌ای اعلام کرده بود: «سخنرانی نتانیاهو هرگز ملت فلسطین را که همچنان به نبرد دفاع از هویت مسجد الاقصی ادامه می‌دهد نمی‌هراساند. سخنان نتانیاهو تلاش برای دگرگون کردن واقعیت‌ها است چون اشغالگران که به اقدامات تروریستی می‌پردازند اساس کل تنش‌ها هستند».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1143734

مهمترین اخبار ایران و جهان: