نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 19:29

پیش‌بینی رگبار لحظه‌ای و شدید باران و تگرگ در البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: رگبار لحظه‌ای و شدید باران همراه با رعد و برق و در پاره‌ای نقاط تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تشدید فعالیت سامانه تندری و سرد از اواخر وقت چهارشنبه تا آخر هفته در منطقه است.

وی بیان کرد: به موجب آن رگبار لحظه‌ای و شدید باران همراه با رعدوبرق، در پاره‌ای نقاط تگرگ و احتمال کولاک برف، کاهش محسوس دما، در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری، همراه با وزش باد، گاهی گرد و خاک و در بعضی ساعات بارش خفیف و احتمال رگبار و رعد و برق است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۳ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۲ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش محسوس دما است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۵ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۶ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143534

مهمترین اخبار ایران و جهان: